Penyanyi, pelakon dan usahawan Shiha Zikir mengalami kerugian berjumlah RM20,000 selepas restoran nasi ayam miliknya dipecah masuk pencuri pada awal pagi tadi.

Menerusi perkongsian di laman Instagram, Shiha memaklumkan pada orang ramai bahawa dia terpaksa menutup restorannya selama sehari ekoran kejadian tersebut.

“Dugaan hari ini. Restoran Shiha Zikir Nasi Ayam kena pecah masuk. Saya minta maaf, sebab kami tak beroperasi hari ini 15/6/23 Khamis.

“Doakan mudah-mudahan orang yang pecah masuk ini dapat ditangkap dan doakan dia berubah menjadi manusia yang lebih baik,”‘ katanya.

Memetik laporan daripada Harian Metro, pekerja restoran Shiha mendapati mesin tunai telah hilang ketika mereka masuk kerja pada jam 10 pagi.

Tambah pelantun lagu “Aewo” itu lagi, dia juga telah membuat laporan polis dan akan berusaha untuk menambah baik sistem keselamatan di restorannya supaya kejadian sebegitu tidak berulang.

Dalam pada itu, Shiha juga bersyukur kerana pihak polis telah berjaya memberkas pencuri tersebut pada petang tadi.

“Alhamdulillah orang yang pecah masuk dah ditangkap. Terima kasih banyak-banyak pada pihak polis dan buat kalian yang mendoakan saya.

“Saya doakan yang terbaik buat kalian semua dunia akhirat,” luahnya.

Sekadar info, Shiha memulakan perniagaan menjual nasi ayam Hainan dan masakan Cina Muslim di restorannya pada pertengahan Mac lalu.