Selepas mencipta nama di Indonesia menerusi drama bersiri “Melur Untuk Firdaus”, pelakon Anna Jobling akhirnya terpilih untuk menerajui sebuah drama bersiri platform Over The Top (OTT) terbitan MNCTV, Indonesia.

Menurut pemilik nama penuh Anna Ellisa Gustin Jobling Abdul Rahman itu, dia terpaksa menolak tawaran produksi beberapa kali sejak enam bulan lalu akibat jadual kerja yang padat.

“Lebih bersyukur saya diberi peranan teraju utama. Saya gembira membintangi naskhah terbitan produksi Indonesia kerana waktu penggambaran dan watak diberikan bersesuaian.

“Saya juga tidak sabar menetap di Bali selama lebih sebulan. Ini adalah pengalaman pertama saya bekerjasama dengan produksi Indonesia,” katanya menerusi BH Online.

Bercerita lanjut mengenai persiapannya, Anna memberitahu bahawa dia perlu mempelajari bahasa dan dialek Indonesia serta menyesuaikan diri dengan cara produksi mereka bekerja.

Terdahulu, pelakon gandingan Anna iaitu Meerqeen telah menerajui drama bersiri Indonesia buat pertama kali berjudul “Modus Operandi” menerusi saluran YouTube Bank Rakyat Indonesia.

Meerqeen, atau nama lengkapnya Muhammad Shameer Shauqeen Shaiful Izam, turut bekerjasama dengan pelakon lain seperti Krito Immanuel, Yusuf, Mahardika, Diandra Agatha dan Maudy Effrosina.