Penat dengan tuduhan yang dilemparkan oleh netizen, pelawak dan penyampai radio Shuib menjelaskan bahawa dia tidak pernah bermain golf bersama isterinya, Watie Hanifiah sebelum mereka berkahwin.

Menurut Shuib, suara lelaki yang kedengaran dalam video Watie yang sebelum ini tular menerusi laman TikTok sebenarnya merupakan rakan kepada isterinya itu.

Isu mengenai rumah tangga mereka timbul selepas Shuib atau nama sebenarnya Shahmira Muhammad, memuat naik foto mereka di padang golf dengan kapsyen ‘Buat pertama kali’.

Shuib akhirnya tampil menjelaskan perkara sebenar menerusi video yang dikongsi di ruangan Instagram Story.

“Sengaja buat kapsyen ‘buat pertama kali’ tu, sebab memang pertama kali. Pertama kali main golf dengan Watie. Jadi kepada yang komen macam tahu, tanggunglah dosa-dosa itu.

“Tentang suara dalam video itu, itu adalah kawan Watie. Ada yang mengatakan saya sudah lama mempunyai skandal dengan Watie sejak 2019. Tuduhan itu sangat tidak adil dan baik untuk saya dan Allahyarham Siti Sarah.

“Kalau dengar semula rakaman itu memang perkataan ‘nice’ yang disebut seorang lelaki mirip suara saya, tapi individu di belakang dalam video itu bukan saya. Tak sama langsung,” katanya.

Tambah penyampai radio Suria FM itu lagi, video yang dimuat naik Watie adalah bertarikh 2 April 2019, namun dia hanya mula bermain golf pada 2020 sewaktu negara berdepan pelaksanaan Perintah Kawalan Pergerakan (PKP).

Sementara itu, ibu kepada Shuib, Salamiah Jalani, tampil mempertahankan pasangan itu dengan meninggalkan komen pada perkongsian Shuib.

“Ya, mama tahu masa arwah (Siti Sarah) masih ada belum pernah sekali pun manja (panggilan Watie) main golf dengan Shuib. Inilah baru nampak selepas sah menjadi isteri,” tulisnya.

Difahamkan, pasangan itu pergi bermain golf di lokasi mereka berbulan madu iaitu di Langkawi.

Terdahulu, Shuib dan Watie selamat diijab qabulkan dalam sebuah majlis pernikahan yang diadakan di Putra Glass House, Putra Heights, pada 23 Jun lalu.