Penyanyi dan penulis lirik Amylea Azizan naik berang apabila terdapat individu yang menabur fitnah dengan mendakwa dia menyimpan minuman beralkohol di rumah.

Kesal dengan tuduhan tersebut, Amylea meminta individu berkenaan untuk tampil membuat permohonan maaf dengan kadar segera sebelum dia mengambil tindakan.

“Orang ini menuduh saya ada menyimpan arak di dalam peti sejuk di rumah saya. MasyaAllah, dia memberi maklum balas pada sebuah artikel yang menulis tentang saya yang tidak pernah minum arak walaupun setitik sepanjang hidup.

“Kepada sesiapa yang mengenali orang ini, saya beri masa untuk dia tampil dan buat permohonan maaf kepada saya, sebab saya memang tidak akan maafkan dosa fitnah dan cuba menyebarkannya.

“Saya juga minta orang ini mohon maaf pada ibu saya dan saya bersimpati kepadanya kerana tidak akan berpeluang untuk memohon maaf pada arwah bapa saya,” tegasnya.

amyleazizan

Tambah pelantun lagu “Melepaskanmu” itu lagi, dia sedang berfikir panjang sama ada akan mengemukakan saman fitnah terhadap individu tersebut.

“Saya akan memberi masa kepada diri saya, dan orang itu untuk merenung kembali perbuatannya. Semoga Allah memberi jawapan terbaik buat saya,” katanya.

Perkongsian Amylea turut mendapat perhatian wargamaya dan rakan selebriti yang rata-rata mengecam tindakan individu tersebut.