Penyanyi dan pelakon Ara Johari berdepan detik cemas apabila didatangi seorang lelaki tidak dikenali yang melakukan gangguan seksual selepas mengadakan persembahan di Dataran Nilai, Negeri Sembilan, Ahad lalu.

Menurut Ara atau nama sebenarnya Nurfarrah Izzatie Johari, lelaki tersebut menyatakan hasrat ingin bergambar ketika dia sedang berehat bersama keluarga dan pengurusnya.

Ara bagaimanapun terkejut apabila lelaki itu menghulur tangan untuk bersalaman sebelum menggenggam dan mencium tangannya sebanyak dua kali.

“Lelaki itu datang dekat saya, ingatkan dia nak ‘fist bump’, jadi saya pun bagilah ‘fist bump’ juga. Tapi ternyata dugaan saya salah, dia terus tarik tangan nak salam lepastu genggam kuat-kuat dan dicium tangan saya dua kali.

“Bukan cium biasa tau. Memang cium bersungguh betul. Saya cuba tarik tangan pun tak boleh sebab dia dah pegang tangan saya dengan begitu kuat,” katanya.

arajoharikes

Pelantun lagu “Sumpahan Salju” itu kemudian menjerit meminta tolong dan orang ramai yang berada di tempat kejadian mengejar dan menangkap lelaki berkenaan sebelum diserahkan ke pihak polis yang bertugas di festival tersebut.

Sehubungan dengan itu, Ara turut menasihatkan orang ramai terutamanya golongan wanita dan individu ternama untuk sentiasa berwaspada bagi mengelakkan kejadian tidak diingini berlaku.

“Jadi sebagai pengajaran, para wanita di luar sana tolonglah lebih berhati-hati. Terutamanya individu ternama, sebab kita tak tahu niat orang pada kita.

“Saya minta tolong dengan anggota polis itu untuk padam semua foto saya dalam telefon bimbit lelaki tersebut.

“Kami turut menjumpai banyak foto-foto selebriti yang dia pernah ajak bergambar dan semuanya adalah selebriti wanita.

“Kalau ya pun minat dan fanatik dengan selebriti, janganlah melampaui batas,” pesannya.