Kejayaan filem aksi komedi arahan Syafiq Yusof iaitu “Polis Evo 3” yang meraih kutipan RM51 juta telah diabadikan di dalam sebuah mural di Jalan Kemuning, Dang Wangi, Kuala Lumpur.

Mural ini menggabungkan elemen desa dan bandar sebagai latar Inspektor Khai dan Inspektor Sani serta dihiasi dengan ‘tagline’ “Polis Evo 3”, ‘Kita Lagi Kuat Boh’.

Mural ini mendapat sokongan daripada pihak DBKL (Dewan Bandaraya Kuala Lumpur) yang mengalu-alukan usaha ini dalam mempromosikan kesenian dan kebudayaan bagi memberi impak dalam menaikkan imej Bandaraya Kuala Lumpur.

ASTRO 2045
ASTRO 2154 7

Penerbit Eksekutif Polis Evo 3 merangkap Naib Presiden, Ketua Astro Shaw & Perniagaan Melayu Nusantara, Raja Jastina Raja Arshad berkata, penghasilan mural itu dianggap sebagai tanda terima kasih atas sokongan peminat dan penonton.

“Pihak kami telah mengabadikan “Polis Evo 3” dengan menghasilkan lukisan mural graffiti. Lukisan “Polis Evo 3” ini juga menjadi filem tempatan pertama diabadikan di sebuah mural.

“Para peminat juga berpeluang hadir dan bergambar kenangan bersama mural istimewa ini.

“Menerusi lukisan mural ini, kami cuba membawa mesej selaras dengan tagline “Polis Evo 3″ iaitu ‘Kita Lagi Kuat Boh’ kepada masyarakat di mana kita mampu melakukan dan atasi apa sahaja rintangan dengan usaha bersama,” katanya dalam satu kenyataan.

ASTRO 2085 2
6. Pelakon Utama Polis Evo 3 Zizan Razak Shaheizy Sam

Majlis pelancaran mural itu turut dihadiri oleh Pengarah Skop Productions, Datuk Yusof Haslam; Ketua Pegawai Eksekutif TGV Pictures & TGV Cinemas, Tan Lay Han; Penerbit dan wakil Produksi BlackFlag, Joel Soh serta pengarah Syafiq Yusof. 

Turut serta ialah Ketua Pegawai Eksekutif Kumpulan Astro, Euan Daryl Smith, Pengarah Eksekutif Perancangan DBKL, Datuk Sulaiman Mohamed serta pelakon utama “Polis Evo 3”, Zizan Razak dan Shaheizy Sam.