Pelakon Sharifah Sakinah tidak teragak-agak untuk mengambil tindakan terhadap sesiapa yang terus menerus membuli anaknya Anais Adha yang berusia enam tahun, menerusi media sosial.

Lama menahan sabar, Sakinah akhirnya meluahkan apa yang terbuku serta memberi amaran kepada pembuli siber menerusi satu perkongsian di laman Instagram.

“Saya ingin ketengahkan insiden melibatkan anak saya, Anais dan kakak saya yang menjadi tular di TikTok baru-baru ini, walaupun saya mengehadkan aktiviti sana di sana.

“Saya masih boleh terima jika anda bercakap buruk atau membuat andaian saya, tetapi bukan terhadap seorang kanak-kanak.

“Sepanjang 15 tahun saya mempunyai Instagram, saya kurang berkongsi hal-hal peribadi termasuk membuat ulasan mengenai produk mengarut sebagai isi kandungan,” katanya.

Tambah Sakinah atau nama lengkapnya Sharifah Nurul Sakinah Syed Abu Bakar Al-Khaired, perasaan anak dan reputasi keluarga adalah keutamaannya.

“Sangat mengecewakan apabila melihat anak saya yang berusia enam tahun menjadi mangsa buli.

Mengambil kira ini adalah amaran terakhir, sebelum saya mengambil tindakan undang-undang demi untuk melindungi keluarga,” tegasnya.

Mengakhiri kata-katanya, pelakon filem “Jemputan Dari Neraka” itu menasihatkan orang ramai agar memupuk persekitaran dalam talian yang penuh belas ihsan berbanding menjatuhkan sesama sendiri.