Pelakon Hafidz Roshdi disahkan waras dan perbicaraan atas pertuduhan mencederakan isterinya, Nurul Shuhada Mat Shukri akan diteruskan di Mahkamah Majistret Kuala Kubu Bharu.

Perkara itu dimaklumkan oleh Timbalan Pendakwa Raya, Asmaa’ Zamri, berdasarkan laporan psikiatri Hafidz atau nama lengkapnya, Muhammad Hafidz Roshdi, daripada Hospital Bahagia Tanjung Rambutan, Perak.

Memetik laporan dari Utusan Malaysia, Hakim Mohd. Kafli Che Ali yang bertindak sebagai Majistret telah menetapkan 17 Julai ini untuk penyerahan dokumen.

Peguam Datuk Akberdin Abdul Kader yang mewakili Hafidz juga memohon agar salinan laporan psikiatri itu dapat diserahkan kepada pembelaan bagi tujuan penelitian kandungan laporan tersebut.

Pada 13 Mac lalu, Hafidz mengaku tidak bersalah atas pertuduhan menumbuk pipi kiri isterinya, Nurul Shuhada Mat Shukri, sebanyak tiga kali sehingga menyebabkan kecederaan.

Pertuduhan adalah mengikut Seksyen 323 Kanun Keseksaan membawa hukuman penjara maksimum setahun atau denda RM2,000 atau kedua-duanya dan dibaca bersama Seksyen 326A kanun sama yang membawa hukuman penjara dua kali ganda tempoh maksimum bagi sabitan di bawah Seksyen 323.