Syarikat penerbitan Les’Copaque Production membawa “Teater Muzikal Upin & Ipin – Pin Pin Pom!” untuk dipersembahkan menerusi platform Pawagam Rumah Anda, iaitu saluran Astro First.

Ia susulan kejayaan pementasan teater itu yang berlangsung di Dewan Plenary, Pusat Konvensyen Kuala Lumpur dan Stadium Tertutup Singapura pada tahun lalu.

Lebih istimewa, versi yang akan ditayangkan di Astro First adalah berbeza dan memperlihatkan lebih banyak penggunaan kesan visual menggunakan teknologi multimedia sepanjang pementasan teater tersebut.

Pengarah Urusan Les’ Copaque Production, Burhanuddin Md Radzi berkata, teater itu menampilkan pelbagai tarikan serta keistimewaan untuk dipertontonkan kepada para peminat.

“Teater Muzikal Upin & Ipin – Pin Pin Pom!” sangat istimewa kerana ianya mempunyai elemen multimedia serta lagu-lagu yang digubah oleh komposer Les’ Copaque sendiri.

“Teater ini juga merupakan 100 peratus karya anak tempatan,” ujarnya dalam satu kenyataan.

DSC02179 resized
Upin Ipin dan rakan-rakan ceria di pentas teater

“Teater Muzikal Upin & Ipin – Pin Pin Pom!” mengisahkan tentang pengembaraan Upin & Ipin ke dunia Pin Pin Pom! demi menyelamatkan diri dan kawan-kawan daripada cengkaman Nenek Kebayan yang mencari Batu Delima Sakti.

Terdapat 10 buah lagu yang dipersembahkan, termasuk lagu “Upin & Ipin – Pin Pin Pom!” sebagai lagu tema utama pementasan tersebut.

Tayangan pementasan teater ini turut diselitkan sesi temu ramah eksklusif bersama tenaga-tenaga kreatif di sebalik tabir yang menjayakan teater ini serta barisan pelakon utama alih suara.

“Teater Muzikal Upin & Ipin – Pin Pin Pom!” akan ditayangkan di Astro First (saluran 480) bermula 18 Mei 2023. Pementasan itu juga boleh distrim melalui On Demand atau Astro GO.