Biarpun kerap dilanda kontroversi, namun pelakon Mimi Lana meluahkan rasa lega apabila drama lakonannya “Perempuan Itu” akan ditayangkan di aplikasi tonton.my bermula 1 Jun ini.

Mimi atau nama sebenarnya, Mimi Rozaiana Zainal Abidin menerusi satu perkongsian di Instagram menceritakan pengalamannya sepanjang terlibat dengan penggambaran drama tersebut.

“Selama saya menjalani penggambaran drama ini, saya sendiri banyak belajar hal-hal baru mengenai ilmu agama dan hak-hak sebagai seorang wanita di dalam rumah tangga.

“Paling penting adalah martabat dan tanggungjawab sebagai seorang wanita untuk hidup di dunia ini,” katanya.

Justeru, pelakon filem “Pusaka” itu berharap para penonton boleh menerima drama berkenaan dengan hati yang terbuka serta mengambil pengajaran dari kandungan yang disampaikan dalam drama itu sendiri.

“Saya berharap penonton yang akan menonton drama ini juga sedikit sebanyak dapat manfaat dari isi sebenar yang ingin disampaikan.

“Yang baik dijadikan teladan dan yang buruk dijadikan sempadan. Saya sangat sayangkan karya ini kerana isinya yang penuh dengan pengajaran dan teladan.

“Saya juga sangat sangat sayangkan setiap satu orang yang terlibat di dalam karya ini. Saya harap semua orang dapat bersedia dan menerima dengan hati yang terbuka sebelum menonton.

“Yang baik itu datang dari Allah SWT, dan yang buruk Itu datang dari kami semua. Selamat menonton,” katanya.

Terdahulu, kontroversi mengenai drama itu tercetus selepas pelakon Zul Ariffin memuat video ‘teaser’ babak panas lakonannya bersama pelakon Siti Hariesa dalam drama menerusi laman Instagram.

Ekoran itu, orang ramai mula mengecam dan menyelar tindakan produksi yang ingin menayangkan drama arahan Erma Fatima berkenaan pada bulan Ramadan.