Pempamer pawagam terkemuka, Golden Screen Cinemas (GSC) melancarkan pawagam terbesar di Malaysia di pusat beli belah IOI City Mall fasa kedua (Timur), Putrajaya.

GSC IOI City Mall 2 dilengkapi dengan teknologi skrin terkini dan menawarkan semua format filem seperti pilihan panggung wayang IMAX dengan teknologi laser pertama di Malaysia, 4DX, D-BOX, Dolby Atmos, berserta ScreenX dan dewan BIG.

Ketua Pegawai Eksekutif, Golden Screen Cinemas, Koh Mei Lee berkata tahun 2023 telah menyaksikan permulaan tahun yang positif untuk GSC dengan 55 lokasi pawagam di seluruh negara.

“Kami ingin menyediakan akses dan tawaran yang lebih hebat kepada peminat filem, oleh itu GSC telah merancang untuk memperluaskan rangkaian pawagamnya di 8 lokasi baharu di seluruh negara pada 2026.

“Kami akan teruskan momentum dengan pelancaran pawagam terbesar kami di Malaysia dan tayangan beberapa filem ‘blockbuster’ yang dijangka akan keluar pada musim panas akan datang.

“Perancangan ini dapat mempercepatkan lagi pertumbuhan GSC sebagai peneraju pasaran,” katanya yang merasmikan majlis pelancaran GSC IOI City Mall 2 pada Isnin.

IMG 7608
Launch of the biggest cinema in Malaysia at GSC IOI City Mall Photo 1

Lebih menarik lagi, GSC IOI City Mall 2 turut menjadi lokasi panggung wayang mesra keluarga dengan pembukaan PlayPark yang lengkap dengan kawasan bermain menyeronokkan bagi kanak-kanak.

Ruang tersebut dilengkapi sudut bacaan, menara mendaki yang dikenali sebagai ‘Soda Can’, pit bola, dan dinding permainan interaktif oleh Champs, serta ‘Menara Popcorn’ yang mempunyai gelongsor terpanjang di dalam sebuah pawagam.

PlayPark juga menyediakan kemudahan penting seperti bilik persalinan bayi, bilik air mesra kanak-kanak dan bilik penyusuan bayi untuk kegunaan pengunjung.

Launch of the biggest cinema in Malaysia at GSC IOI City Mall 2 Photo 4
IMG 7585
IMG 7695
PlayPark Hall at GSC IOI City Mall 2 Photo 2

Di samping itu, GSC turut memperkenalkan Happy Food Co. iaitu kafe pertamanya di Lembah Klang yang menawarkan pelbagai hidangan menarik termasuk minuman susu kocak istimewa.

IMG 7791
IMG 7767

Untuk pengalaman menonton filem yang mewah, GSC IOI City Mall 2 menawarkan dua panggung wayang kelas Premiere yang telah diperbaharui.

Pengunjung yang memilih panggung wayang kelas Premiere akan diberi keistimewaan untuk menikmati hidangan secara peribadi di luar dewan panggung atau di tempat duduk mereka dalam panggung.

Selain itu, pengunjung Premiere juga akan mendapat akses percuma untuk bermain papan ‘dart’ dan meja ‘pool’.

Buat makluman, GSC adalah sebuah anak syarikat milik penuh PBB Group (ahli Kuok Group), yang mengendalikan sejumlah 600 layar di 70 lokasi di seluruh Malaysia dan Vietnam, dengan 518 layar di 55 lokasi di Malaysia, dan 108 layar di 18 lokasi di Vietnam menerusi kerjasama dengan Galaxy Studio.