Pihak pengurusan stesen televisyen (TV) Awesome TV menuntut permohonan maaf daripada pelakon veteran Norlia Ghani dan pelakon Azrel Ismail berikutan isu pembayaran tertunggak.

Awesome TV menerusi satu kenyataan menjelaskan bahawa mereka tidak ada kena mengena dengan pembayaran pelakon, sebaliknya ia merupakan tanggungjawab syarikat produksi.

“Awesome TV tidak ada kena mengena dengan isu pembayaran tertunggak.

“Pembayaran kepada pelakon-pelakon tersebut adalah tanggungjawab syarikat produksi yang telah dilantik oleh pihak kami untuk menerbitkan drama terbabit,” katanya.

Secara tidak langsung, tindakan Norlia dan Azrel mempersoalkan isu tersebut menerusi media massa dan media sosial telah mencalarkan imej dan reputasi Awesome TV.

“Tindakan Norlia Ghani dan Azrel Ismail telah mengheret pihak kami dalam kemelut ini sekaligus mencalarkan imej dan reputasi Awesome TV,” tegasnya.

Sehubungan dengan itu, Awesome TV menasihatkan Norlia dan Azrel untuk meminta maaf kepada pihak mereka kerana telah memburukkan nama stesen tersebut secara tidak adil.

Tambah mereka lagi, para artis disarankan untuk menyemak kontrak sebelum membuat apa-apa tuduhan.

Manakala golongan netizen pula diminta untuk tidak membuat spekulasi dengan hanya mendengar sebelah pihak sahaja.

Terdahulu, Norlia telah menyuarakan kekesalan atas kegagalan sebuah stesen TV untuk melunaskan bayaran tertunggak untuk drama bersiri lakonannya pada bulan Ramadan lalu.