Filem aksi “Polis Evo 3” telah memulakan tayangan awalnya pada 24 Mei di pawagam seluruh negara dan berjaya meraih kutipan RM1.3 juta.

Penerbit Eksekutif “Polis Evo 3” merangkap Naib Presiden, Ketua Astro Shaw & Perniagaan Melayu Nusantara , Raja Jastina Raja Arshad mengucapkan terima kasih kepada semua penonton Malaysia, Singapura dan Brunei yang telah menonton filem tersebut.

“Kami mengharapkan berita baik ini adalah satu permulaan yang baik untuk “Polis Evo 3”.

“Ini membuktikan filem tempatan masih mampu menawan hati penonton dan memberi saingan sengit buat filem antarabangsa.

“Terima kasih juga kepada rakan penerbit Skop Productions dan TGV Pictures, barisan pelakon serta semua yang berusaha keras dalam meletakkan kejayaan “Polis Evo 3″,” katanya.

TOP10 GSC

Selain itu, filem arahan Syafiq Yusof ini turut berada di tangga pertama di carta Top 10 GSC Malaysia bagi kutipan tertinggi pada 24 Mei.

Filem yang menelan perbelanjaan sebanyak RM8 juta ini dibintangi barisan pelakon hebat tanah air seperti Zizan Razak, Shaheizy Sam, Sharnaaz Ahmad, Nora Danish, Syafiq Kyle, Farali Khan, Douglas Lim, Fauzi Nawawi, Fezrul Khan, Eyka Farhana dan ramai lagi.

Terdahulu, filem “Polis Evo” (2015) mencatat rekod sebagai filem tempatan pertama menembusi kutipan ‘box office’ lebih RM18 juta dan “Polis Evo 2” (2018) meraih jumlah ‘box office’ RM23 juta.