Francais filem aksi pecah panggung “Polis Evo” kembali menemui penonton di pawagam dengan filem ketiganya tahun ini iaitu, “Polis Evo 3” di bawah garapan pengarah Syafiq Yusof.

Penerbit Eksekutif “Polis Evo 3” merangkap Naib Presiden, Ketua Astro Shaw & Perniagaan Melayu Nusantara, Raja Jastina Raja Arshad berkata, jenama “Polis Evo” semakin kukuh sebagai francais aksi nombor satu negara.

Sehubungan dengan itu, Raja Jastina yang bekerjasama dengan Skop Productions dan Blackflag, tidak menolak kemungkinan bahawa pihak produksi akan meneruskan legasi francais filem tersebut pada masa akan datang.

“Tentunya sebagai penerbit, kami berusaha meningkatkan taraf filem ini ke tahap lebih tinggi. Kami yakin kualiti produksi, jalan cerita serta lakonan adalah yang terbaik pernah kami hasilkan.

“Buat masa ini, kita dapat lihat pihak penerbit, pengarah dan barisan pelakon telah memberikan yang terbaik, jadi kami berharap penonton di Malaysia dapat menyokong filem ini.

“Jika sambutan “Polis Evo 3” sangat hebat, sudah tentu kami akan teruskan legasi “Polis Evo”, Insya-Allah,” katanya yang ditemui di malam gala tayangan perdana filem “Polis Evo 3” yang berlangsung di TGV Suria KLCC, malam tadi.

rajajastina
Raja Jastina harap “Polis Evo 3” mendapat sokongan

Tambah Raja Jastina lagi, dengan adanya pelakon-pelakon baharu yang dibawa masuk dalam keluarga “Polis Evo”, maka lebih banyak peluang untuk menghasilkan lebih banyak karya membabitkan francais tersebut.

“Joel Soh (penerbit eksekutif dan penulis) bersama semua penulis skrip filem ini telah membuka pelbagai kemungkinan untuk menghasilkan ‘universe’ francais “Polis Evo”.

“Tambahan pula keluarga “Polis Evo 3” semakin besar dengan watak-watak baharu, jadi potensi itu memang ada.

“Saya dan Joel juga ada berbincang bagaimana untuk meneruskan legasi “Polis Evo”. Ia tak semestinya dihasilkan dalam bentuk filem, tetapi ia juga boleh dijadikan sebuah drama bersiri premium,” katanya.

“Polis Evo 3” mengembalikan tunggak utama Zizan Razak dan Shaheizy Sam sebagai Inspektor Sani dan Inspektor Khai, bersama Nora Danish dan Eyka Farhana.

Filem ini turut menampilkan barisan pelakon baharu seperti Sharnaaz Ahmad, Syafiq Kyle, Douglas Lim, Farali Khan, Fauzi Nawawi, Fezrul Khan, Michael Ang, Iman Corrine Adrienne, Ben Amir, Wanna Ali, Datin Fouziah Gous, Ezzaty Abdullah.