Penyanyi dan penyampai radio Hunny Madu sangat kecewa dengan tahap kebersihan Pantai Tok Bali, Pasir Puteh, Kelantan yang semakin membimbangkan.

Hunny atau nama sebenarnya Hani Farhana Mohd Hatim, terkejut melihat kawasan persisiran pantai itu dipenuhi sampah sarap ketika berkunjung ke sana untuk bersiar-siar bersama keluarga.

“Pantai di Tok Bali, Kelantan terlalu kotor dan dipenuhi sampah sarap. Kami sebenarnya ingin berhenti dan membeli aiskrim kerana cuaca terlalu panas namun membatalkan niat itu.

“Kami terus ke hotel berhampiran kerana ‘mood’ kami berubah selepas melihat longgokan sampah. Kenapa? Boleh sesiapa beritahu saya kenapa pantai yang dulunya cantik ini kini penuh dengan sampah sarap?” soalnya.

Perkongsian itu menerima maklum balas orang ramai serta rakan-rakan selebriti yang rata-rata mengakui tahap kebersihan di negeri yang memegang gelaran Darul Naim berkenaan semakin merosot.

“Saya orang Kelantan. Saya memang sangat setuju yang negeri Kelantan memang kotor.

“Sanggup tahan nak buang air di rumah dari singgah mana-mana stesen minyak, surau atau masjid sebab tandasnya memang kotor,” ujar seorang pengguna Instagram.

“Tak dinafikan ada ramai rakyat Kelantan mentaliti pengotor macam ini. Yang rajin 10 orang kutiplah tiap hari pun kalau yang pengotor 1000 orang buang balik sampah, pengakhirannya sama juga,” ujar seorang lagi pengguna Instagram.