Ura-ura mengenai konsert Coldplay di Malaysia akhirnya menjadi kenyataan apabila kumpulan rock terkenal Britain itu mengumumkan siri jelajah, Music of the Spheres di Stadium Nasional Bukit Jalil, pada 22 November depan.

Lebih menambah keterujaan peminat, pengumuman konsert itu turut mencuri perhatian Perdana Menteri ke-10, Datuk Seri Anwar Ibrahim yang mengalu-alukan kedatangan kumpulan tersebut.

“Selamat datang ke Kuala Lumpur” tulis beliau ringkas menerusi ciapan di laman Twitter.

Kumpulan yang dianggotai Chris Martin, Johnny Buckland, Guy Berryman dan Will Champion itu akan meneruskan siri jelajah mereka di Sepanyol, UK, Itali, Denmark, Belanda dan Amerika Syarikat sehingga Oktober sebelum ke Asia dan Australia.

Selain Malaysia, Coldplay juga bakal menjelajah beberapa negara lain iaitu Jepun pada 6 November dan 7 November) disusuli Taiwan (11 November), Indonesia (15 November) dan Australia (18 November).

Antara lagu-lagu terkenal nyanyian Coldplay ialah “Paradise”, “The Scientist, “Fix You”, “Yellow”, “My Universe”, “Hymn for the Weekend” dan “Viva La Vida.

coldplay kl web poster v9

Buat masa ini, pelan tempat duduk dan harga tiket konsert Coldplay belum diumumkan.

Tiket prajualan akan mula dijual pada Selasa 16 Mei bagi pemegang kad CIMB dari 10 pagi hingga 11.59 malam secara eksklusif www.golive-asia.com

Manakala penjualan tiket am akan bermula pada 17 Mei 2023, dari jam 10 pagi dan seterusnya.

Untuk maklumat lanjut atau pertanyaan tambahan, peminat boleh menghubungi penganjur melalui laman web rasmi Live Nation Malaysia.