Penyanyi Fyna Jebat didakwa sudah bercerai dengan suaminya yang juga bekas jurulatih bola sepak, Datuk Zainal Abidin Hassan.

Punca penceraian adalah kerana tiada persefahaman antara adik kepada penyanyi Ayda Jebat itu dengan isteri pertama Zainal Abidin, Datin Zalina Zaini.

Perkara itu turut disahkan oleh anak perempuan Zainal iaitu Zahira Aisyah yang meninggalkan komen di sebuah perkongsian Instagram mengenai penceraian bapanya.

“Kenapa perlu kongsi semula cerita empat bulan yang lepas? Ibu saya juga tidak berdamai dengan sesiapa dan cerita ini tidak benar.

“Untuk pengetahuan, ayah saya sudah bercerai dengan Fyna. Mohon padam hantaran ini, terima kasih,” tegasnya.

nzaisyah

Dalam pada itu, Zalina seolah memberi bayangan bahawa apabila memuat naik status mengenai balasan Allah SWT dan kuasa doa melalui laman Facebook miliknya pada 4 Mei lalu.

“Syukur Alhamdullillah. Kifarah Allah itu wujud. Cepat atau lambat, tapi pasti.

“Jangan pandang rendah kuasa doa, itu adalah pemberian daripada Allah SWT,” tulisnya ringkas.

Terdahulu, Fyna dan Zainal dikatakan telah berkahwin pada Januari lalu namun kedua-dua pihak enggan membuka mulut mengenai perkara tersebut.

Fyna atau nama sebenarnya, Nur Syafinaz Jebat akhirnya mengesahkan pernikahan mereka menerusi program Famili Duo pada 9 Januari lalu.