Pelawak dan penyampai radio Shuib menamatkan spekulasi mengenai hubungannya dengan usahawan Watie Hanifiah apabila mengakui akan melangsungkan pernikahan pada Jun ini.

Shuib atau nama sebenarnya Shahmira Muhamad, mendedahkan segala persiapan untuk majlis pernikahan dan persandingan mereka sudah siap sebanyak 30 peratus.

“Insya-Allah, bulan Jun. Nanti saya akan umumkan tarikh. Persiapan dari segi dewan sudah dilakukan. Saya akan jalankan majlis pernikahan dan persandingan. Persiapan busana belum lagi.

“Saya harap ia akan berjalan dengan cukup baik. Sudah semestinya saya berdebar mahu bergelar suami sekali lagi, tapi bila saya lihat anak-anak, saya rasa saya perlukan seseorang untuk ada dengan saya,” katanya menerusi Xtra.

Shuib bagaimanapun ingin melangsungkan majlis secara sederhana namun tidak terlalu kecil memandangkan ini merupakan majlis perkahwinannya yang kedua.

Tambah Shuib lagi, dia bersyukur kerana urusannya dipermudahkan dan kedua-dua belah keluarga juga merestui hubungan mereka.

Shuib juga yakin bahawa Watie mampu menjadi ibu yang baik kepada anak-anaknya iaitu Uwais Alqarni, Dzahira Talita Zahra, Ariq Matin dan Ayash Affan.

“Arwah Sarah tidak boleh diganti. Itu sudah pasti. Tapi pada pandangan saya, ada 20 peratus sisi dia yang sama seperti arwah. Saya nampak dia boleh jadi ibu yang baik, Insya-Allah,” katanya.

Terdahulu, Shuib kehilangan isteri tercinta, Allahyarhamah Siti Sarah yang meninggal dunia akibat COVID-19 pada 9 Ogos 2021.