Hampir tiga tahun tertangguh tayangan akibat COVID-19, filem ketiga daripada francais “Polis Evo” iaitu “Polis Evo 3” bakal menggegar pawagam tempatan bermula 25 Mei ini.

Pertama kali menggarap filem “Polis Evo”, pengarah Syafiq menjanjikan kelainan menerusi filem ketiga ini agar dapat mengejar kejayaan filem pertama dan kedua yang berjaya meraih kutipan pecah panggung.

“Sudah tentu saya ingin bawa kelainan dalam filem ketiga “Polis Evo”, tetapi bukanlah saya nak buat filem ini lebih hebat daripada filem pertama dan kedua.

“Sebaliknya, saya ingin filem ini mempunyai impak tersendiri dan penonton nampak bahawa ini adalah filem Syafiq Yusof,” katanya yang ditemui pada majlis sidang media “Polis Evo 3” di Six In The City, Petaling Jaya, semalam.

5B2F23CE 04FD 4EFC A266 EF3E6F720DF2
Barisan pelakon, penerbit dan pengarah pada majlis sidang media “Polis Evo 3′

Dihasilkan oleh syarikat produksi BlackFlag, buat pertama kalinya juga filem “Polis Evo 3” melibatkan gabungan tiga penerbit besar Malaysia iaitu Astro Shaw, Skop Productions dan TGV Pictures.

Penerbit Eksekutif “Polis Evo 3” merangkap Naib Presiden, Ketua Astro Shaw & Perniagaan Melayu Nusantara , Raja Jastina Raja Arshad, berkata filem ini menampilkan lebih aksi, lebih dramatik, dan mengembangkan ‘keluarga Polis Evo’ melalui watak-watak baru.

“Kami juga akan tampil dengan rangkaian promosi kreatif dengan menjalinkan kerjasama bersama jenama-jenama PUBG MOBILE, serta video pendek khas bersama pempengaruh media sosial bertaraf antarabangsa, Sofyank, di samping inisiatif kreatif bersama rakan-rakan pemamer.

“Kami harap kemunculan semula selepas lima tahun dapat memberi keterujaan kepada penggemar, penonton dalam dan luar negara serta industri perfileman tempatan,” katanya. 

IMG 6452
Shaheizy Sam dan Zizan Razak kembali sebagai Inspektor Khai dan Inspektor Sani

“Polis Evo 3” menyaksikan Inspektor Khai dan Inspektor Sani kembali dengan misi terbaru, disertai Inspektor Dani, Inspektor Julie dan Inspektor Dell yang mempunyai kepakaran berbeza. Keadaan bertambah rumit apabila sasaran seterusnya adalah Inspektor Khai.

Persahabatan Inspektor Khai dan Inspektor Sani diuji apabila menyedari suspek yang diburu mempunyai kaitan dengan kisah silam Inspektor Khai.

“Polis Evo 3” mengembalikan tunggak utama Zizan Razak dan Shaheizy Sam, bersama Sharnaaz Ahmad, Nora Danish, Syafiq Kyle, Douglas Lim, Farali Khan, Fauzi Nawawi, Fezrul Khan dan Eyka Farhana.

Filem ini turut dibintangi barisan pelakon hebat tanah air seperti Datuk Adflin Shauki, Michael Ang, Ben Amir, Wanna Ali, Zulin Aziz, Fauziah Gaos, Ezzaty Abdullah, Iman Corrine Adrienne dan ramai lagi.

Barisan pelakon “Polis Evo 3” akan bertemu peminat di Semenanjung menerusi siri jelajah pada 26, 27, 28 Mei di Terengganu, Pahang; 3, 4, 5 Jun di Kedah, Penang, Perak; dan 9, 10, 11 di Johor, Melaka, Negeri Sembilan.

Tiket filem “Polis Evo 3” boleh dibeli bermula 11 Mei 2023 di pawagam seluruh negara dan penonton juga berpeluang menyaksikan filem ini melalui ‘sneak preview’ pada 24 Mei 2023 iaitu sehari awal sebelum tarikh tayangan rasmi filem.