Terkenal dengan genre muzik balada, penyanyi Ernie Zakri memberi kejutan kepada peminat apabila menyanyikan lagu “Ayuh” bersama penyanyi rap Malique, Aman Ra dan Kmy Kmo.

Ternyata pengalaman menyanyikan lagu bergenre hip hop yang menjadi runut bunyi bagi filem aksi “Polis Evo 3” itu membentuk cabang baharu dalam kerjaya seni Ernie, atau nama sebenarnya Nur Ernie Shahirah Zakri.

Menurut Ernie, Malique yang mencadangkan serta memberinya tunjuk ajar untuk menyanyi bait-bait rap dalam lagu tersebut sebelum proses rakaman bermula.

340641512 143184691855038 8487151209704503491 n
Ernie Zakri gembira dapat menjayakan lagu “Ayuh”

“Pada awalnya, saya memang ditetapkan untuk menyanyikan korus lagu ini. Tetapi selepas berbincang dengan Malique, dia beri cadangan untuk saya cuba menyanyi rap dan dia yang ajar saya.

“Saya juga meminati muzik hip hop dan saya sangat gembira dapat merakam lagu ini bersama rakan-rakan duet saya.

“Proses rakaman berlangsung selama beberapa hari dan saya gembira kerana dapat menjayakan lagu ini,” katanya yang ditemui di majlis sidang media “Polis Evo 3” yang berlangsung di Six In The City, Petaling Jaya.

Buat makluman lanjut, ini merupakan kemunculan pertama nyanyian Malique selepas enam tahun tidak merakam lagu. 

Filem “Polis Evo 3” arahan Syafiq Yusof yang menampilkan gandingan pelakon Shaheizy Sam dan Zizan Razak sebagai tonggak utama akan menjengah pawagam bermula 25 Mei 2023.