Penyanyi dan pelakon Andi Bernadee kini menjalani rawatan di sebuah pusat perubatan di Kuala Lumpur akibat penyakit tonsil yang sudah lama dihidapinya.

Andi atau nama sebenarnya Andi Azril Andi Mapangile memaklumkan perkara itu menerusi beberapa perkongsian video di Instagram Story.

Tambah Andi lagi, dia juga akan menjalani pembedahan kecil kerana penyakit yang dihidapinya sejak kecil itu semakin serius.

“Saya memang ada tonsil sejak zaman-zaman saya kecil. Maksudnya tekak saya senang sakit. Dan apabila sakit, saya automatik demam.

“Semalam dah sampai had apabila tonsil di kiri dan kanan dia tutup ruang untuk saya bernafas. Saya tak boleh tidur sebab kena jaga pernafasan. Doktor cakap kita akan jalani pembedahan,” katanya.

Menurut pelantun lagu “Raya Last Minit” itu, kemungkinan besar dia akan ditahan di wad selama lima hingga enam hari bagi memastikan keadaan tekaknya dalam pemantauan doktor.

Dalam pada itu, Andi juga memohon maaf kepada pihak-pihak tertentu kerana terpaksa membatalkan jadual kerjanya yang melibatkan undangan nyanyian.