Penyanyi dan pelakon Nabila Razali meluahkan hasrat untuk menerbitkan sebuah lagi novel berdasarkan pengalamannya selepas melihat kejayaan novel “Kerana Cinta Itu Ada”.

Menurut Nabila, novel yang meraih sambutan luar biasa oleh para pembaca sehingga menguasai carta jualan terlaris di kedai-kedai buku tempatan itu dianggap sebagai pembakar semangat untuk terus berkarya.

“Alhamdulillah, saya gembira sangat novel “Kerana Cinta Itu Ada” sudah empat peringkat dicetak. Malah di kedai buku pun novel saya berada di ruangan jualan terlaris.

“Kejayaan itu menaikkan semangat saya untuk buat lagi satu novel. Insya-Allah, kalau ada kesempatan dan masa, saya korek lagi pengalaman yang ada untuk buat lagi satu novel,” katanya menerusi Xtra.

Novel yang turut diadaptasi ke drama rantaian lakonan Nabila dengan gandingan pelakon Aedy Ashraf itu turut menerima maklum balas positif daripada penonton.

“Kerana Cinta Itu Ada” mengisahkan percintaan Nabila Aulia dan Tengku Aisy Mateen yang putus di tengah jalan dek kerana fitnah oleh kawan baik Nabila sendiri. Nabila membawa diri bertahun-tahun lamanya dan Aisy tetap setia menanti. Hatinya yang terluka buatkan Nabila membenci Tengku Aisy tanpa tahu antara dia dan Aisy masih terikat dalam hubungan suami isteri.

Terdahulu, Nabila memaklumkan novel itu diangkat daripada kisah cinta silamnya yang tidak kesampaian, iaitu pengalaman pahit ditinggalkan kekasih dan gagal dalam percintaan.