Personaliti media sosial dan pempengaruh Ryan Bakery memberi kejutan pada ramai apabila melancarkan lagu “Raya Last Minit” bersama penyanyi Andi Bernadee.

Mengakui dirinya tidak setanding penyanyi yang sudah lama bernaung dalam industri muzik tanah air, Ryan atau nama sebenarnya Muhammad Ryan Fahmi Bakery hanya berhajat untuk mencari rezeki sampingan.

Tambahnya lagi, pembabitannya dalam dunia nyanyian juga bertujuan untuk menonjolkan sisi berbeza kepada para peminat.

“Apa yang saya buat ini adalah satu kelainan. Selalunya pengikut dan orang tengok saya buat kandungan video, kali ini dengar saya menyanyi serta tonton video muzik lagu raya.

“Saya ini bukanlah penyanyi tapi untuk mewarnai industri muzik tanah air, itu saja. Tetapi kalau orang fikir saya nak caras orang itu, caras orang ini, maaf itu bukan saya,” katanya kepada Harian Metro.

Pelancaran lagu itu turut menandakan kemunculan semula Andi Bernadee dalam industri seni selepas setahun berehat atas faktor peribadi.

“Raya Last Minit” merupakan lagu ciptaan Firdaus Rahmat, Iqie Hugh dan John Jeeves yang diterbitkan label rakaman Warner Music Malaysia dengan kerjasama FYP Media.

Video muzik “Raya Last Minit” juga boleh ditonton menerusi saluran YouTube Warner Music Malaysia.