Keterujaan peminat mengenai konsert Jilid Akhir: Ella Puteri Kota ratu rock tanah air, Ella merupakan faktor utama tiket konsert itu habis terjual dalam tempoh 24 jam selepas pelancarannya.

Perkara itu sekali gus mencipta rekod baru buat Ella atau nama sebenarnya Nor Zila Aminuddin sebagai artis Malaysia yang mengadakan konsert di Axiata Arena, Bukit Jalil.

“Alhamdulillah, tiket konsert Jilid Akhir: Ella Puteri Kota telah ‘sold out’ dalam masa 24 jam! Sokongan berterusan anda semua amat bermakna buat saya!

“Saya teruja ingin bersama dan meraikan anda semua setelah 35 tahun berada dalam industri hiburan tanah air,” katanya.

Dalam pada itu, Ketua Pegawai Eksekutif (CEO) dan pengasas Hitman Solutions, Rohit Rampal, selaku penganjur kagum dengan sokongan dan sambutan peminat terhadap penganjuran konsert tersebut.

“Ternyata Ella adalah Ratu Rock Negara yang tiada tolok bandingnya! Secara jujurnya, saya sendiri tidak sabar untuk menyaksikan Ella beraksi di atas pentas dan ‘rock out’ bersama peminat-peminatnya,” katanya dalam satu kenyataan.

Tiket konsert yang mula dijual pada 13 Mac 2023 jam 12:00 tengahari pada awalnya telah terjual sebanyak 50% hanya dalam tempoh 2 jam sahaja.

Bagaimanapun, penjualan terhenti seketika ekoran lebih 25,000 peminat membanjiri laman web menunggu untuk mendapatkan tiket sebelum pihak penganjur menyelesaikan isu terbabit.

Penjualan diteruskan semula pada jam 5:00 petang semalam dan lebih 10,000 tiket telah habis terjual jam 12:00 tengahari tadi.

Konsert Jilid Akhir: Ella Puteri Kota akan berlangsung pada 10 Jun 2023, jam 8:00 malam di Axiata Arena, Bukit Jalil.