Pelakon kelahiran Singapura, Datuk Aaron Aziz berharap insiden yang berlaku terhadap pelakon Kamal Adli baru-baru ini tidak menimbulkan perbalahan antara warga Malaysia dan Singapura.

Menurut Aaron, pelaku telah pun ditahan dan akan dikenakan tindakan, maka tiada apa yang perlu diperbesarkan selain terus mendoakan keadaan Kamal dan isterinya, Uqasha Senrose.

Aaron menjelaskan perkara itu menerusi satu perkongsian video di siaran langsung Instagram.

“Saya bukan nak masuk campur, tetapi saya pernah rasa apa yang Kamal dan Uqasha lalui sebabnya saya datang ke Malaysia sebatang kara. Tiada siapa yang bantu.

“Jadi saya nak tolong Kamal dan Uqasha yang dalam keadaan trauma. Saya pun tak mahu isu ini diperbesarkan. Pihak berkuasa pun telah mengambil tindakan terhadap pelaku,” katanya.

Sehubungan dengan itu, Aaron berharap warga Malaysia tidak menyimpan sebarang perasaan marah mahupun dendam terhadap artis-artis yang mencari rezeki di Malaysia.

“Saya mohon rakan-rakan di Malaysia bersabar dan jangan ada perasaan marah. Saya cuma nak amankan keadaan. Ramai artis Singapura yang berada di Malaysia. Diharapkan tiada yang nak balas dendam.

“Bagi pihak Singapura, saya mohon maaf. Perkara ini sangat sensitif. Saya tak mahu ada perselisihan faham. Saya sedih dengan apa yang menimpa Kamal. Saya doakan dia dan Uqasha dalam keadaan baik,” katanya.

Dalam pada itu, Aaron turut berterima kasih buat warga Singapura yang tampil membantu Kamal dan Uqasha ketika berada di tempat kejadian.

Pelakon filem “KL Gangster” itu juga sempat berkongsi doa memohon perlindungan daripada-Nya yang boleh diamalkan oleh umat Islam setiap kali ingin keluar rumah.

Terdahulu, Kamal telah diserang oleh seorang warga Singapura sehingga cedera parah di bahagian muka dan kepala sebelum dimasukkan ke hospital untuk menjalani pembedahan.

Insiden yang mengejutkan ramai pihak itu berlaku di sebuah acara yang berlangsung di Singapore Expo Hall pada Ahad lalu.