Pelakon Kamal Adli yang kini menerima rawatan di sebuah pusat perubatan di Singapura tampil berkongsikan keadaannya selepas menjalani pembedahan di bahagian kepala.

Menurut Kamal, keadaannya semakin stabil namun perlu bergantung pada ubat tahan sakit.

“Alhamdulillah saya semakin stabil tetapi masih bergantung pada ubat untuk tahan sakit, nanah dan lebam-lebam dibadan dan dijaga oleh isteri saya.

“Terima kasih atas doa kalian terutama sekali artis-artis di ‘booth’ dan juga orang-orang Malaysia, Singapura yang menolong saya,” katanya.

Kamal bagaimanapun menyelitkan nasihat agar orang ramai sentiasa berwaspada pada setiap masa dan mendoakan isterinya, Uqasha Senrose yang masih trauma dengan kejadian tersebut.

“Cuma saya harap semua orang tolong jaga keselamatan kerana kita tak tahu siapa suka atau benci kita.

“Doakan untuk isteri saya yang masih trauma pasal isu ini. Saya sayang isteri saya,” katanya.

Dalam pada itu, Uqasha atau nama sebenarnya Nik Zaris Uqasha Nik Sen memaklumkan, dia terpaksa merahsiakan kedudukannya sekarang selepas serangan tersebut berlaku.

“Perkara ini jadi sekelip mata, kami terpaksa rahsiakan lokasi kami sekarang kerana ini dianggap seperti ugutan untuk membunuh, saya masih lagi trauma dengan kejadian itu” katanya.

Kedua-dua pelakon drama “Akira Khan” itu menasihatkan orang ramai untuk tidak menimbulkan spekulasi tidak benar serta berharap agar perkara ini tidak mewujudkan perbalahan antara dua negara iaitu Malaysia dan Singapura.

“Yang ketuk saya seorang saja bukan satu Singapura. Jangan gaduh-gaduh,” kata Kamal.

“Orang lain jangan tambah cerita lain, jangan salahkan warga Singapura dan Malaysia, orang di sini (Singapura) ada menolong Uqasha di waktu kejadian,” jelas Uqasha.

Terdahulu, Kamal telah dikejarkan ke hospital selepas cedera parah di kepala dan muka akibat diserang seorang warga Singapura di sebuah acara yang berlangsung Singapore Expo Hall, Ahad lalu.