Penyanyi Ernie Zakri dibuai seribu satu perasaan apabila bakal berkongsi pentas dengan penyanyi tersohor tanah air, Datuk Seri Siti Nurhaliza pada konsert Satu Suara Vol. 3 yang akan berlangsung di Mega Star Arena, Sungei Wang Plaza, Kuala Lumpur, pada 13 Mei depan.

Menurut Ernie, sukar untuknya menggambarkan perasaannya ketika menerima tawaran untuk terlibat dalam konsert itu bersama Siti dan penyanyi legenda, Jay Jay, tambahan pula dirinya masih hijau dalam industri muzik tanah air.

“Saya masih baru dalam industri muzik ini berbanding Datuk Seri Siti Nurhaliza dan abang Jay Jay. Saya rasa sangat bersyukur, teruja dan berbesar hati untuk bersama mereka di atas satu pentas.

“Saya melihat Datuk Seri Siti menyanyi sejak saya kecil. Menjadi impian saya dari kecil juga untuk mendapat peluang berduet dengan beliau.

“Bila sudah masuk dalam industri, berduet bersama Datuk Seri Siti Nurhaliza adalah salah satu di antara sasaran yang saya cuba capai,” katanya menerusi Getaran.

Justeru, isteri kepada penyanyi Syamel itu turut berdoa agar segala urusan dan kerjasamanya bersama Siti akan dipermudahkan.

Dalam pada itu, Siti memberitahu bahawa Ernie menjadi penyanyi pilihannya kerana mengagumi kehebatan suaranya serta mempunyai kelebihan menyampaikan pelbagai genre lagu.

Konsert anjuran Yayasan Nurjiwa dan Siti Nurhaliza Productions Sdn Bhd itu menjadi kesinambungan kepada konsert Satu Suara (2010) dan konsert Satu Suara Vol. 2 (2015).

Seperti konsert sebelumnya, konsert kali ini juga bertujuan untuk mengumpul dana buat Yayasan Nurjiwa dan meneruskan misi bantuan kemanusiaan, kebajikan, bencana alam serta pembiayaan sekolah kanak-kanak Afwa Al-Afiyah di Gaza, Palestin. 

Tiket konsert kini dijual di laman sesawang www.myticket.asia dan menerusi talian hotline 03-86050196. Tiket-tiket berharga RM288, RM388, RM488 dan RM588.