Setelah diajukan pelbagai soalan, pelakon Azhan Rani akhirnya tampil menjelaskan kemalangan yang berlaku pada rakan pelakonnya, Fasha Sandha ketika terlibat dengan penggambaran sebuah telefilem di Johor Bahru.

Menurut Azhan, semua pihak yang terlibat dengan penggambaran itu bersikap profesional dan telah cuba sedaya upaya untuk mengelakkan sebarang kemalangan, namun takdir menentukan segalanya.

“Tak banyak yang boleh saya nak katakan perkara dah terjadi. Tak ada siapa yang mahukan kemalangan macam ini terjadi. Seperti kata tuan punya diri dan pihak produksi, masing-masing telah sedaya upaya mengelakkan sebarang kecederaan.

“Latihan sudah dilakukan. Aksi yang diarahkan dibuat separuh tenaga untuk kamera. Segalanya hanya teknik sahaja tetapi kalau dah tertulis itulah suratan. Siapa yang tak luluh dan patah hati mengadap keadaan ini,” katanya.

Sehubungan dengan itu, Azhan memohon orang ramai untuk terus mendoakan kesembuhan Fasha serta memberinya ruang sehingga kesihatannya betul-betul pulih.

Azhan turut kagum dengan sifat Fasha yang begitu komited terhadap kerja hinggakan berhasrat untuk menyambung penggambaran biarpun dirinya masih dirawat di hospital pada ketika itu.

“Apapun yang penting sekarang adalah doa dan rawatan terbaik untuk Fasha. Kami masing-masing dah lama nak kerja bersama.

“Fasha sangat komited dan saya tahu dia sayang gila dengan watak Ana dalam telefilem ini. Dia jatuh terkena bucu katil, dia yang minta maaf sebab takut lambatkan penggambaran.

“Semasa di hospital, dia hubungi dan minta saya supaya jangan pulang ke Kuala Lumpur dahulu sebab kononnya nak sambung penggambaran hari ini,” katanya.

Terdahulu, tulang mata dan bebola mata kiri Fasha patah dan bengkak akibat terjatuh serta terhentak di bucu katil yang tajam ketika melakonkan babak bersama Azhan.

Lantaran itu, terdapat segelintir pihak yang mendakwa dia bertindak keterlaluan dalam menghidupkan babak berkenaan.