Stesen radio terkenal Suria FM kembali menyajikan pendengar dengan pelbagai pengisian menarik menerusi kempen Melakar Pahala sepanjang Ramadan ini bermula 23 Mac 2023 sehingga 21 April 2023.

Pengurus Besar Suria FM, Roslinda Abdul Majid atau lebih dikenali sebagai DJ Lin berharap Ramadan tahun ini dapat menjadikan dirinya dan para pendengar sebagai insan yang lebih baik serta sentiasa mengharapkan keredhaan Allah SWT.

“Dalam keterujaan menyambut bulan Ramadan 2023, pelbagai aktiviti dan program yang bakal dianjurkan oleh Suria FM sebagai inisiatif untuk melipat gandakan amalan bersama pendengar menerusi kempen Melakar Pahala.

“Ia bukan sahaja memfokuskan kepada hiburan malah pelbagai input-input ilmiah turut dikongsikan kepada pendengar,” jelasnya.

Pengisian menarik Melakar Pahala merangkumi hiburan, ilmiah dan peraduan boleh didengarkan di frekuensi Suria FM juga boleh ditonton menerusi platform digital Suria, laman sesawang suria.my, saluran youtube Suria TV serta media sosial Suria Malaysia.

Tadabbur Suria kini kembali bersama Quran Humaira dan Ustaz Don Daniyal sepanjang Ramadan ini dalam versi baharu ‘Be a better person’, di mana pendengar boleh menafsir, memahami maksud ayat, mendalami isyarat-isyarat daripada ayat-ayat al-Quran juga bertadabbur dalam usaha mencari makna di sebalik zahir suatu perkara.

Selain itu, Tyzo bersama wakil Bank Simpanan Nasional (BSN) tampil menerusi segmen ‘Dari Dapur Tyzo bersama BSN’ sebuah program masakan secara santai berkonsepkan resipi bujang yang mudah dan ringkas menyajikan pelbagai menu menarik kepada penonton sepanjang ramadan ini.

Lebih menarik lagi, buat julung kalinya Suria FM bersama label muzik Nova menghasilkan sebuah lagu khas bersempena Ramadan berjudul “Ilusi Fatamorgana’” nyanyian penyampai Morning Morning Suria, Ajak, Shuib dan Suraya.

Video muzik “Ilusi Fatamorgana” yang berunsur kehidupan dan kemanusiaan ini boleh ditonton di saluran YouTube Suria TV.

Ramadan kali ini, Suria FM bakal mengadakan Iftar Suria pada 8 April 2023 bertempat di Laman MBPJ manakala pada 15 April 2023 pula di Dataran Merdeka, DBKL dengan kehadiran tetamu terhormat, Perdana Menteri, YAB Dato’ Seri Anwar Ibrahim, Menteri di Jabatan Perdana Menteri (Hal Ehwal Agama) YB Senator Dato’ Setia Dr. Haji Na’im Haji Mokhtar dan Menteri Pelancongan seni dan Budaya, YB Dato’ Sri Tiong King Sing.

Pelbagai aktiviti menarik bakal diadakan seperti pengedaran bubur lambuk, solat maghrib berjemaah, majlis berbuka puasa, tazkirah ramadan, sumbangan ikhlas kepada anak-anak yatim dan pusat tahfiz juga persembahan dari barisan artis antaranya Wani Annuar, Farisha Iris, Inteam, Zizi Kirana, Hafiz Hamidun dan Lah Ahmad.

Pendengar juga berpeluang untuk beramah mesra bersama penyampai Suria FM, Tyzo dan Suraya yang akan menjelajah ke Aeon Taiping, Perak (1 April 2023), Aeon Tebrau City, Johor Bahru (7 April 2023), seterusnya di Aeon Kota Bharu, Kelantan (15 April 2023) dan di Aeon Kuantan (16 April 2023) bagi memeriahkan Aeon Bazar Ramadan x Suria FM.

Suria FM dengan kerjasama WCT Malls bakal mengadakan majlis berbuka puasa di beberapa lokasi seperti di Gateway@klia2 bersama penyampai Suria Petang, Tyzo dan Rara pada 9 April 2023. Seterusnya, pada 16 April 2023 di Paradigm Mall, Johor Bahru bersama penyampai Morning Morning Suria, Ajak, Suraya, Shuib serta di Paradigm Mall, Petaling Jaya bersama DJ Lin dan Cik Piah.