Astro Originals mengukuhkan lagi jenamanya dalam mempersembahkan kandungan berkualiti menerusi siri thriller terbaru berjudul “Liar” yang mengangkat tema stereotaip jantina, kekeluargaan serta penipuan.

Selepas siri British yang tercalon di BAFTA Awards dan British Screenwriters’ Award ini diterbitkan dalam versi Sepanyol, Jerman, Perancis, Itali dan Turki, kini giliran produksi Malaysia pula mengambil alih di bawah terbitan Astro Shaw dengan kerjasama Double Vision dan All3Media Internasional.

DSC02069

Wakil Double Vision merangkap penerbit eksekutif dan pengarah “Liar”, Lim Siu Min berkata, percaya topik ini perlu diketengahkan kerana ia jarang diketengahkan di kaca televisyen Malaysia.

“Meskipun subjek ini dilihat sensitif namun ia dapat dipersembahkan dalam nilai hiburan dengan membawakan mesej pengajaran. Semua ini tidak akan berhasil tanpa kerjasama Astro yang berani mengetengahkan topik ini.

“Saya harap penonton dapat melihat hasil usaha kami penerbit, barisan pelakon, tenaga kru dalam mempersembahkan naskhah yang bukan sekadar menghiburkan tetapi penuh pengajaran,” katanya.

DSC06435

“Liar” mengisahkan Lara Sulaiman, seorang guru yang cuba untuk memulakan hidup baru dan keluar temu janji selepas berpisah dengan suaminya. Takdir menemukan Lara dengan Aiman Yusuf, seorang pakar bedah yang pernah melalui episod perit dalam kehidupannya sebelum ini. Kedua-duanya berasa amat selesa dengan kehadiran masing-masing. Namun, temu janji pertama mereka berubah menjadi mimpi ngeri.

Siri ini dibintangi pelakon hebat tanah air seperti Tiz Zaqyah, Tony Eusoff, Ezzaty Abdullah, Nadiya Nisaa, Wan Raja, Nas-T, Nazrief Nazri, Atilia Haron, Aniq Suhair, Farah Ahmad dan Datuk Jalaluddin Hassan.

“Liar” mulai 25 Mac 2023, setiap Sabtu, bermula jam 12 tengah malam di platform On Demand atau Astro Go. Manakala bermula 3 April 2023, setiap Isnin, jam 9.00mlm di Astro Ria.

LIAR POSTER IG