Setelah puas memujuk kedua ibu bapanya yang berasal dari Sabah untuk menetap di Semenanjung, pelakon dan usahawan Wawa Zainal bersyukur kerana mereka bersetuju dengan cadangannya.

Lebih mengujakan, Wawa atau nama sebenarnya Nur Hawa Zainal Abidin menghadiahkan sebuah rumah teres setingkat di Kajang, Selangor, buat ibu bapanya supaya mereka dapat tinggal berdekatan dengannya.

Menerusi perkongsian di laman Instagram, isteri kepada pelakon Aeril Zafrel itu berkongsi paparan video di sekitar rumah yang telah diubah suai oleh seorang pereka dalaman dengan dekorasi yang menyamankan.

“Lama pujuk mak duduk Semenanjung. Akhirnya, mak setuju dan Wawa buat keputusan untuk belikan rumah untuk mak dan bapak.

“Mula-mula nak beli dua tingkat, tapi bila fikir mereka duduk berdua dan sudah berusia untuk naik turun tangga. Jadi Wawa cari rumah setingkat.

“Bila tengok keadaan rumah yang dibeli ini agak lama telan air liur juga. Fikir macam mana nak bagi lawa balik. Tapi Wawa memang percaya yang pereka hiasan dalaman boleh jadikan rumah ini seperti rumah baru,” tulisnya.

Dalam perkongsian sama, Wawa turut menzahirkan penghargaan atas jasa dan pengorbanan kedua ibu bapanya.

“Kepada makku sayang yang melahirkan Wawa ke dunia. Walaupun Wawa tidak membesar dengan mak. Mak kena tahu Wawa sayang dengan mak dan bapak dunia akhirat,” tulisnya lagi.

Menerusi video yang dikongsi, ibu kepada Wawa dilihat menitiskan air mata terharu, sementara bapanya menitip doa agar anak kesayangannya terus dilimpahkan rezeki.