Biarpun hanya muncul dalam beberapa babak yang ditayangkan pada awal filem aksi “Coast Guard: Ops Helang”, namun pelakon Datuk Fizz Fairuz telah membuat sehabis baik bagi menjayakan wataknya.

Fizz atau nama sebenarnya Mohd Fairuz Zainal Abidin berkata bahawa faktor utamanya menerima tawaran itu adalah kerana ingin menyokong rakan-rakan seindustri dalam menghidupkan filem-filem tempatan.

“Walaupun saya menerima tawaran untuk membawa watak kecil dalam filem ini pada saat-saat akhir, saya tetap menerimanya kerana sebagai anak seni, saya ingin menyokong rakan-rakan seindustri.

“Saya juga tidak pernah melakonkan filem aksi beruniform. Sekurang-kurangnya, dapatlah saya bantu untuk mempromosikan filem ini,” katanya.

Fizz ditemui pada malam gala tayangan perdana filem “Coast Guard: Ops Helang” yang berlangsung di DADI Cinema Pavilion Kuala Lumpur baru-baru ini.

Bagaimanapun, Fizz akui sedikit kecewa apabila terdapat banyak babaknya sebagai watak Bintara Muda (M) Norman, telah dipotong bagi memastikan jalan cerita tidak kelihatan terlalu meleret.

Dalam pada itu, penerbit Arie Zaharie menjelaskan Lembaga Penapis Filem (LPF) telah memotong beberapa babak yang mengandungi keganasan yang mengerikan serta bahasa-bahasa kesat.

“Filem ini mendapat klasifikasi PG 13. Ada beberapa babak yang perlu dipotong, tetapi tak terlalu banyak, seperti babak yang mengerikan dan dialog yang melibatkan maki hamun,” katanya.

Filem ini turut dibintangi barisan pelakon seperti Saharul Ridzwan, Julia Farhana Marin, Adlin Aman Ramlie, Sabri Yunus, Kodi Rasheed, Gambit Saifullah, Aziz M Osman, Sherie Merlis, Wanna Ali, Jaja Iliyes, Aman Nassim, Yuznor, Azlan Komeng, Hushairi Husain, Akmal Ahmad dan Trisha Ooi.

“Coast Guard: Ops Helang” kini ditayangkan di pawagam bermula 2 Februari lalu.