Berpengalaman sebagai pelakon lagak ngeri atau ‘stuntwoman’ selama enam tahun, kini Trisha Oii melebarkan kerjayanya dalam industri seni tempatan dengan gelaran pelakon.

Trisha atau nama sebenarnya Reyshqa Aqiera Mohd Nasron Ooi mengakui semakin dia mendalami bidang lakonan, semakin banyak watak yang ingin diterokai selain watak aksi.

Pelakon berusia 23 tahun itu bersyukur kerana diberi peluang untuk menonjolkan bakat lakonannya menerusi filem aksi sentuhan terakhir Allahyarham Pitt Hanif, “Coast Guard: Ops Helang”.

“Filem “Coast Guard” merupakan detik permulaan saya dalam bidang lakonan dan industri snei tempatan. Alhamdulillah, saya diberi peluang oleh Allahyarham Pitt Hanif.

“Pada mulanya saya menyertai uji bakat untuk pelakon lagak ngeri, tetapi rezeki Allah, saya ditawarkan untuk berlakon dalam filem ini,” katanya yang ditemui pada malam gala tayangan perdana filem “Coast Guard” di DADI Cinema Pavilion Kuala Lumpur.

trisha
Trisha anggap Julia Farhana salah satu gandingan terbaiknya

Dalam pada itu, Trisha mendedahkan segala babak berlawan bersama rakan pelakonnya Julia Farhana Marin menerusi filem itu dilakukan sendiri tanpa bantuan pelakon lagak ngeri yang lain.

“Pengalaman bekerjasama dengan Julia merupakan antara gandingan terbaik yang pernah saya dapat. Dia bekerja keras untuk menjayakan wataknya dan kami menjalani latihan bersama-sama setiap hari di Langkawi.

“Malah dia juga orang pertama yang mengajar saya selok belok dunia lakonan dan bagaimana untuk berlakon. Dari situ kami menjadi semakin rapat dan dapat mencipta keserasian di skrin lebar,” katanya.

Sehubungan dengan itu, Trisha berharap orang ramai dapat memberi sokongan kepadanya menerusi filem “Coast Guard” yang kini ditayangkan di pawagam sejak 2 Februari lalu.

Beralih ke perkembangan lain, Trisha bakal membuat kemunculan semula di layar perak menerusi tiga lagi filem baharu iaitu “Janna Endoro”, “Roxana” dan “Pagari Bulan”.