Pelakon dan penyanyi Aliff Aziz membuat keputusan untuk tidak lagi bergandingan dengan pelakon Sophia Albarakbah selepas menyelesaikan penggambaran drama terbaharu mereka “Ku Akad Kau Dengan Bismillah”.

Menurut Aliff, perkara itu diputuskan selepas dia membuat perbincangan bersama isteri yang juga penyanyi dan pelakon, Bella Astillah ekoran rumah tangga mereka terganggu gara-gara orang ketiga.

“Alhamdulillah, Bella terbuka untuk berbincang dan menyelesaikan perkara ini dengan lebih matang. Kami duduk bersama, berbincang dengan rasional dan berkomunikasi mengenai isu ini.

“Saya pun tidak akan menafikan apa yang isteri saya sudah dedahkan. Saya kenal Bella, dia tidak akan keluarkan sebarang kenyataan tanpa usul periksa. Dia tak akan melenting kalau tidak betul.

“Perkara terbaik adalah untuk saya akur dan menghormati keputusan Bella. Sekiranya perkara itu boleh mengembalikan kepercayaan dan keyakinannya terhadap saya, saya akan lakukannya,” katanya menerusi Harian Metro.

Bekas juara program realiti Gegar Vaganza musim ke-8 itu mengakui perkara yang terjadi berpunca atas kekhilafan diri sendiri yang lalai untuk menjaga batas hubungan ketika bekerja.

Terdahulu, Bella mendedahkan perbuatan seorang pelakon wanita yang mengakui telah jatuh hati pada suaminya selepas membuat perkongsian berbaur amaran menerusi laman Instagram.

Tanpa mendedahkan nama pelakon itu, Bella menasihatkan agar dia berhenti mengganggu suaminya serta menjaga maruah dan harga diri.

Sehingga kini, Sophia yang membatalkan kehadirannya ke majlis sidang media drama “Ku Akad Kau Dengan Bismillah”, masih berdiam diri dan enggan mengeluarkan sebarang kenyataan berhubung isu terbabit.