Pelakon Syazuwan Hassan berkongsi pengalaman seram diperhatikan entiti misteri ketika terlibat dengan penggambaran drama bersiri terbaharunya, “Patung Rascatto”.

Menurut Syazuwan, kejadian itu berlaku ketika penggambaran dilakukan pada jam 3 pagi di sebuah banglo terbengkalai yang terletak di Bukit Tunku, Kuala Lumpur.

Menerusi perkongsian di laman Instagram, Syazuwan memuat naik rakaman video yang memaparkan entiti tersebut memerhatikan dia dan jurukamera yang bertugas menerusi tingkap sebuah bilik.

“Masa ini penggambaran berlangsung dalam lebih kurang jam 3 pagi. Rakaman ini dikongsi oleh penyunting yang perasan akan kehadiran entiti itu ketika proses menyunting.

“Di dalam bilik ini cuma ada saya dan seorang jurukamera yang ikut. Kru yang lain semua berada di ruang lain. Ketika babak ini, kami berada di tingkat 3 dan di luar tingkap tiada balkoni pun,” jelasnya.

Dalam perkongsian sama, Syazuwan turut bertanyakan pendapat pada pengikut Instagramnya tentang penampakan yang muncul dalam rakaman tersebut.

“Jadi penampakan apakah itu? Awak semua rasa? Misteri nusantara betul,” katanya.

Menerusi ruangan komen, orang ramai meninggalkan pelbagai reaksi terhadap video yang dikongsikan serta tidak kurang juga yang menasihatkan agar berhati-hati apabila masuk ke bangunan-bangunan terbiar.