Penyampai radio terkenal, DJ Lin terharu apabila kelab peminatnya, DJ Lin Followers meraikan ulang tahun kelahirannya yang ke-47 di Restoran Rumah Makan 100 Tahun, Ujong Pasir, Melaka.

Secara tidak langsung, restoran itu menjadi lokasi pertama dalam siri jelajah DJ Lin, atau nama sebenarnya Roslinda Abdul Majid, bertemu para peminatnya bagi tahun 2023.

Menurut DJ Lin yang mengendalikan segmen Suria Cinta Suria FM, ini merupakan kali pertama sesi bertemu peminat diadakan di selatan tanah air dan Melaka menjadi negeri pertama.

Majlis yang berlangsung pada 28 Januari lalu itu meriah dengan kehadiran lebih 100 orang tetamu yang rata-ratanya merupakan peminat setia DJ LIN.

“Saya rasa sangat terharu di atas sambutan hebat yang diberikan oleh peminat dan lebih bermakna, ada yang sanggup datang dari Muar, Johor Bahru, Pahang, Shah Alam, Perak dan Negeri Sembilan.

“Ternyata sokongan peminat tidak berbelah bagi terhadap saya, kerana bukan sahaja peminat baru malahan ada antara yang hadir merupakan peminat sejak lebih 12 tahun lalu ketika kelab peminat DJ Lin Followers mula ditubuhkan pada tahun 2010,” ujarnya.

Majlis yang bertemakan tradisional itu dimulakan dengan bacaan doa selamat oleh Ustaz Safwan Matsani disusuli ucapan pembukaan oleh wakil Restoran Rumah Makan 100 Tahun.

Pelbagai aktiviti menarik yang menawarkan hadiah istimewa telah diadakan, antaranya peraduan ‘Teka Tajuk Filem Klasik’, ‘Sambung Lagu Tradisional’, ‘Tiru gaya DJ Lin’ serta pertandingan karaoke yang menyaksikan penyertaan dari peminat, rakan artis dan rakan media.

ezgif.com webp to jpg
DJ Lin anggap peminat adalah kekuatannya

Lebih menyentuh hati, DJ Lin turut memaklumkan kondisi kesihatannya yang masih belum pulih sepenuhnya sejak dimasukkan ke hospital akibat alahan sekitar Disember tahun lalu.

Bagaimanapun, kerana enggan menghampakan peminat, DJ Lin tetap menguatkan semangat untuk datang ke Melaka bagi menyempurnakan majlis yang telah dirancang sejak hujung tahun lalu.

“Peminat adalah segalanya bagi saya selain keluarga. Tanpa peminat, saya bukan siapa siapa. Sokongan padu peminat yang tak berbelah bagi selama 23 tahun berada di dalam industri radio di Malaysia adalah tunjang kekuatan saya berdepan dengan apa juga cabaran, dugaan dan halangan yang ditempuhi.

“Saya kuat demi peminat dan saya terus bertahan juga adalah berkat doa dari peminat. Oleh kerana itu, saya akan cuba sedaya upaya untuk sentiasa berusaha memberikan yang terbaik buat peminat tercinta.

“Tahun 2023 sangat istimewa kerana dapat meraikan sambutan ulang tahun saya yang ke-47 bersama peminat tercinta.

“Moga semua sudi untuk terus mendoakan saya segera pulih dari apa jua sakit yang sedang dihadapi dan dapat terus fokus mengemudi Suria FM serta mencipta lebih banyak kejayaan baru buat Suria FM,” katanya.