Pengacara dan selebriti terkenal Neelofa menjalin kerjasama dengan pertubuhan bukan kerajaan Yayasan OrphanCare bagi membantu kebajikan bayi-bayi yang tidak bernasib baik.

Kerjasama melibatkan jenama Naelofar itu diusahakan menerusi kempen ‘Naelofar Kindness Box’ dan Neelofa berkesempatan untuk hadir ke premis Yayasan OrphanCare bagi menerangkan tentang perkhidmatan yang ditawarkan pertubuhan tersebut.

“Saya berkesempatan ke Yayasan OrphanCare hari ini. Perjuangan yang mereka lakukan membuatkan saya terasa diri ini kerdil.

“Bayi dalam dukungan saya ini antara bayi yang ditinggalkan dalam keadaan masih merah dan baru sahaja dilahirkan dan masih bertali pusat. Bayangkan dengan keadaan bayi yang masih merah ini ditinggalkan sendirian.

“Tapi apa yang baiknya, bayi ini telah dibawa ke hospital dengan segera oleh petugas Yayasan OrphanCare. Apa sebenarnya yang jadi kepada bayi? Kenapa ibu dia meninggalkan anaknya?

“Tak ada siapa tahu tetapi ibunya telah membuat keputusan betul dengan meletakkan bayi ini di tempat sepatutnya dan tidak membuangnya di tempat yang bukan-bukan,” katanya menerusi perkongsian di Instagram.

Sehubungan dengan itu, isteri kepada pendakwah selebriti PU Haris berkenaan turut menyeru para wanita yang berdepan masalah sebegitu untuk hadir ke OrphanCare.

Menurut Neelofa, premis itu bukan hanya menerima bayi terbuang, tapi mereka turut menawarkan perlindungan kepada wanita hamil hingga mereka selamat melahirkan bayi.

“Jika ada antara anda yang tak mahu menjaga bayi anda, tinggalkan saja di ‘baby hatch’ yang dibuka 24 jam sehari selama seminggu.

“Jika anda perlukan bantuan, boleh datang ke OrphanCare dan mereka akan bantu sehingga anda melahirkan bayi, Insya-Allah,” katanya.

Neelofa mengakhiri perkongsiannya dengan harapan agar usahanya dapat membantu serba sedikit perjuangan OrphanCare dalam melindungi dan menjaga kebajikan banyak lagi nyawa kecil yang tidak bersalah.