Pelakon Fasha Sandha menegur tindakan segelintir pihak yang menggelar dirinya hipokrit selepas tampil berhijab ketika menghadiri majlis pratonton berbuka puasa di sebuah hotel di Kuala Lumpur kelmarin.

Menerusi perkongsian di laman Instagram, Fasha menegaskan dia mempunyai asbab tersendiri untuk berkongsi apa jua di media sosial memandangkan ia adalah sebahagian daripada komitmen kerjanya.

“Dah lama tak tulis panjang-panjang. Hari ini rasa nak tulis bila terbaca komen ‘hipokrit’ dan ‘nama pun pelakon’ selepas perkongsian saya mengenakan hijab ke majlis pratonton berbuka puasa semalam.

“Jangan senang untuk melabel saya hipokrit hanya kerana saya berhijab ke majlis tertentu. Saya yakin ramai lagi wanita yang tak bertudung yang melakukan perkara yang sama seperti saya.

“Cuma bukan bererti yang telah berhijab boleh menghina kami sebegitu. Saya tidak perlu jelaskan satu persatu kepada sesiapa kecuali keluarga, kenalan rapat dan Allah,” katanya.

Pada masa yang sama, pelakon drama “Dendam Seorang Isteri” itu mengakui dirinya tidak sempurna serta serba kekhilafan dan kekurangan.

“Jadi anda boleh menghukum saya kerana saya tidak berhijab? Kerjaya saya adalah pelakon dan duta produk, ianya adalah kerjaya saya tapi bukan bererti saya milik masyarakat,” katanya.

Biarpun kecewa dengan kecaman yang dilemparkan, namun Fasha bersyukur kerana dirinya masih dikelilingi orang-orang tersayang yang sentiasa menyokongnya.

“Terima kasih pengikut kesayangan, keluarga, teman media, peminat serta sahabat yang berfikiran positif dan mendoakan yang baik-baik dan tidak pernah menghukum saya.

“Untuk yang menghina, saya ucapkan terima kasih. Nak hina berbakul-bakul silakan, Cuma jangan libatkan kerjaya saya sebab saya pun mencari rezeki seperti kalian.

“Akhir sekali, terima kasih kerana mendoakan yang baik-baik buat saya dan keluarga. Semoga yang baik-baik berbalik pada kalian juga,” katanya.