Setelah berfikir masak-masak pelakon Reen Rahim akhirnya menyahut cabaran untuk menyertai acara Toyota Gazoo Racing (TGR) demi memenuhi impiannya yang lama terpendam.

Reen atau nama sebenarnya Noreen Ashikin Abdul Rahim bagaimanapun terpaksa menangguh hasratnya untuk mendapatkan cahaya mata sehingga acara perlumbaan kereta itu selesai pada Oktober depan.

“Dari dulu memang saya suka tengok kawan-kawan yang terpilih menyertai Toyota Gazoo.

“Nampak gempak sebab bukan senang untuk dapat berlumba di sini. Lumba betul-betul bukan main-main sampai terdetik dalam hati seronoknya kalau dapat sertai,” katanya.

Menurut pelakon filem “Daddyku Gangster” itu, pihak Toyota telah memberi tawaran untuk menyertai acara perlumbaan kereta itu sejak tahun lalu, iaitu tiga hari sebelum majlis pernikahannya.

“Tahun lepas Toyota memberi tawaran kepada saya tiga hari sebelum nikah. Sudahlah kawin lambat, kalau sertai perlumbaan ini, memang susahlah untuk ada anak walaupon pihak Toyota tak keluarkan apa-apa syarat.

“Tetapi kalau fikir logik, memang tidaklah saya akan mengandung sebab kena berlumba sehingga Oktober. Jadi, saya ketepikan keinginan dan terus tolak tawaran itu,” katanya.

Namun begitu, pihak Toyota memberi peluang kedua kepada Reen untuk mempertimbangkan tawaran mereka.

“Saya berdoa dalam hati kerana runsing sama ada tawaran ini adalah ujian atau rezeki dan ikutkan sahaja aturan Allah.

“Selang dua atau tiga hari, pihak mereka menghubungi saya untuk mengesahkan sama ada saya benar-benar mahu tolak tawaran.

“Saya minta masa selama dua ke tiga hari untuk berfikir dan berbincang dengan suami,” kata Reen yang turut meminta pandangan daripada ibunya.

Setelah membuat pertimbangan serta mendapat sokongan suami dan ibunya, Reen nekad untuk menerima tawaran acara perlumbaan kereta buat musim keenam tersebut.

Sehubungan dengan itu, Reen memohon orang ramai untuk mendoakan agar dia dan suami dikurniakan cahaya mata pada tahun hadapan.

Untuk rekod, Reen dan suaminya yang juga seorang ahli perniagaan, Ahmad Nur Hazim Zainal Abidin, telah diijab kabulkan pada 24 Disember 2022.