Seringkali membawa watak dalam naskhah cinta, pelakon Puteri Aishah teruja kerana dapat keluar dari zon selesanya selepas ditawarkan untuk membintangi siri aksi “Special Force: Anarchy”.

Pemilik nama lengkap Puteri Aishah Sulaiman itu menganggap dirinya bertuah kerana berpeluang untuk melakonkan watak lasak setelah sekian lama bergelar anak seni dalam industri seni tanah air.

“Alhamdulillah, tahun lalu rezeki dapat watak yang berbeza. Bosanlah kalau asyik sama saja kan. Saya suka belajar benda baru.

“Saya pun tak biasa tengok watak saya macam ini dalam televisyen tetapi sekurang-kurangnya saya pernah cuba, betul tak? Saya rasa bertuah kerana dapat merasai pengalaman ini,” katanya menerusi perkongsian di Instagram.

331776118 890317915575984 7121168078656600649 n
332362514 936762663988124 2399225322923929387 n
Puteri Aishah lalui pelbagai cabaran demi jayakan watak Inspektor Iman

Bagaimanapun, di sebalik pengalaman manis yang dirasai sepanjang penggambaran, Puteri tidak terlepas dari berdepan pelbagai cabaran demi menjayakan watak pegawai polis bernama Inspektor Iman.

Tambahnya lagi, dia perlu menjalani pelbagai latihan khas dalam waktu yang singkat seperti memasuki kelas berlawan, cara mengendalikan senjata api dan kelas lakonan.

“Semua orang pernah bermula dari bawah. Tak semua orang terus pandai dalam apa yang mereka buat. Ada fasa. Sama seperti saya, saya kena masuk kelas berlawan, kena belajar pegang pistol, kena masuk kelas lakonan dan bermacam-macam lagi dalam masa yang singkat.

“Susah gila! Selepas masuk ke set penggambaran, saya hanya melakukan yang terbaik dengan harapan dapat menghiburkan semua penon dalam siri ini. Ini adalah salah satu naskhah paling susah saya pernah buat,” katanya.

Selain Puteri, siri arahan Syafiq Yusof ini turut dibintangi Datuk M Nasir, Hasnul Rahmat, Fify Azmi, Yusuf Bahrin, Alvin Wong, Johan As’ari, Chacha Maembong, Anas Ridzuan, Elizabeth Tan, Dynas Mokhtar, Steve Yap dan Theebaan G.

“Special Force: Anarchy” mengisahkan Iman, seorang pegawai polis muda yang berani dari negara Tenggara ketika dia menyiasat rompakan bank yang dirancang dan secara tidak diduga bersemuka dengan kumpulan bawah tanah yang berbahaya, membongkar rahsia yang boleh mengubah segala-galanya.

Disiarkan secara eksklusif di portal penstriman Disney+ Hotstar sejak 14 Januari lalu, episod akhir “Special Force: Anarchy” akan bersiaran pada Sabtu ini.