Pelakon Nabila Huda berang dengan tindakan seorang individu yang bertindak merakam dan memuat naik video seorang anggota polis trafik yang dilihat mengantuk ketika menjalankan tugas menjaga lalu lintas.

Menerusi rakaman video berkenaan, anggota polis tersebut dilihat terhuyung-hayang di tepi jalan sekali gus membuatkan orang ramai berasa bimbang sekiranya ia boleh mengundang bahaya.

Menurut Nabila, tindakan individu itu adalah tidak wajar dan dianggap tiada adab, di mana individu berkenaan sepatutnya bersimpati atau dapat memberi pertolongan.

“Inilah masalahnya, semua benda nak dirakam tanpa izin lepas itu kongsi di media sosial. Kan lebih baik berhenti tepi, pergilah tanya tuan itu okay ke tak, beri dia air ke, tanya jika dia perlukan makanan atau pertolongan.

“Ini sibuklah nak rakam, nak muat naik, nak tularkan, nak penonton. Mana adab? Mana rasa simpati? Memang suka eh kongsi untuk buat orang ketawakan. Awak rasa benda ini lawak ke?” soalnya.

Rata-rata wargamaya bersetuju dengan pendapat pelakon filem “Munafik 2” itu dan menasihatkan orang ramai agar menghentikan budaya merakam video bagi meraih tontonan.

Dalam pada itu, Ketua Polis Daerah Kuching, Asisten Komisioner Ahsmon Bajah telah mengesahkan kejadian terbabit berlaku di Bulatan Uplands, Kuching pada Jumaat lalu.

Terdahulu, Nabila menyifatkan zaman media sosial kini sangat bahaya kerana ramai individu yang bertindak memuat naik kandungan untuk meraih perhatian atau tontonan.