Penyanyi Baby Shima tampil mempertahankan dirinya gara-gara dilemparkan tuduhan mengenai penampilannya yang berhijab ketika membuat persembahan di sebuah acara di Kuantan, Pahang, Sabtu lalu.

Pemilik nama sebenar Nor Ashima Ramli itu menjelaskan bahawa penampilan itu merupakan keputusannya menghormati hari mulia tersebut.

Shima bagaimanapun kecewa apabila terdapat segelintir individu yang melemparkan tuduhan awal sebelum dia tampil dengan imej tersebut.

“Selesai bergoyang ya habibi hari ini. Lain kali datang dulu sebelum berkata-kata. Bila Shima dapat tahu ada acara dan hari Israk Mikraj, Shima sendiri yang ingin tampil sebegini.

“Tapi ramai pula memilih untuk berkata-kata dulu sebelum melihat, sampai ada yang berkata Shima tidak hormat hari mulia ini iaitu hari Israk Mikraj.

“Padahal mereka belum melihat dulu penampilan yang akan Shima persembahkan di bulan yang mulia ini. Sempena Israk Mikraj ini, Shima tahu menyesuaikan diri dalam majlis tanpa disuruh sesiapa,” katanya.

Tambah Shima lagi, dia turut terkilan apabila terdapat individu dari sebuah parti politik yang melemparkan tuduhan dan mengatakan dia menjual agama.

“Memanglah Shima belum bertutup aurat lagi, tapi Shima nak menghormati majlis agama. Memang Shima tahu tak menutup aurat itu dosa, tapi sampai hati individu ini cakap Shima ikut kesesuaian majlis sebab jual agama,” katanya.

Menerusi perkongsian videonya, Shima dilihat mengalunkan selawat ke atas Nabi Muhammad SAW.

Terdahulu, penyanyi itu mendapat tentangan hebat selepas memaklumkan dia akan membuat persembahan di Hari Bandaraya Mesra Komuniti, Sungai Isap Damai.