Sekian lama berehat dari dari dunia lakonan selepas berumah tangga, pelakon dan pengacara Zulin Aziz bakal kembali ke layar kaca menerus telefilem komedi terbaharu, “Bakal menantu Hajah Noraini”.

Menerusi perkongsian di Zulin mengakui dirinya tidak dapat menolak tepi persaan rindu untuk kembali beraksi di hadapan kamera.

Sebelum ini, pemilik nama sebenar Farah Azleenda Abdul Aziz itu terpaksa menolak beberapa tawaran yang diterima ekoran faktor kekangan masa dan mementingkan komitmen pada keluarga.

“Memang lama dah tak berlakon. Tipulah kalau tak rindu tapi kekangan masa. Bila dapat tawaran, rasa berat juga nak tolak.

“Alhamdulillah, saya akan masuk set penggambaran semula untuk sebuah telefilem. Kalau penggambaran telefilem seminggu sahaja, jadi saya okeylah.

“Cuma naskhah yang panjang sangat sahaja tak dapat nak buat. Yang lain InshaAllah okey,” katanya.

Pada masa yangsama, Zulin turut menzahirkan rasa syukur kerana mempunyai suami yang sentiasa menyokong kerjaya seninya.

“Suami sangat ‘sporting’. Dia menyokong kerjaya seni saya. Cuma saya ada tanggungjawab lain. Bertambah kerjaya maka bertambahlah tuntutan masa.

“Tak sabar nak masuk set penggambaran. Mestilah watak komedi. Harap awak semua suka,” katanya.

Kali terakhir Zulin dilihat berlakon adalah menerusi drama rantaian TV3 “Penjara Janji” dan telefilem “Janda Si Ayob” menerusi saluran Awesome TV pada 2021.