Pelakon dan usahawan Wawa Zainal berdepan detik cemas apabila mengalami masalah sukar untuk bernafas dan jantung berdegup laju gara-gara minum minuman yang mengandungi kafein.

Menurut Wawa atau nama sebenarnya Nur Hawa Zainal Abidin, selepas minum secawan teh arab, seluruh tubuhnya mula menggigil serta mengalami kesukaran untuk bernafas.

Lantaran itu, Wawa terpaksa membuang stok kopi yang ada dan nekad untuk berhenti minum minuman berkafein demi menjaga kesihatannya.

“Seminggu dua ini saya tak boleh minum minuman berkafein. Kalau tidak, saya akan gastrik dan berasa sebu.

“Namun malam tadi adalah mimpi ngeri buat saya. Di kala menikmati teh arab yang pekat, sedang berborak dan berseronok saja.

“Tiba-tiba jantung saya berdegup laju. Saya cuba berdiri tetapi kaki, tangan dan seluruh badan mula menggigil.

“Saya susah nak bernafas, macam tak jumpa nyawa dah pada masa itu. Panik sangat,” katanya menerusi perkongsian di Instagram (IG) Story.

wawazainal
Perkongsian Wawa di IG Story

Perkara itu berlarutan sehingga dua jam dan Wawa terpaksa ditenangkan suaminya yang juga pelakon, Aeril Zafrel.

“Aeril cuba tenangkan saya dan menyangka ia adalah ‘anxiety’. Jadi dia ajar saya untuk mengawalnya. Dua jam juga ‘berperang’ dengan perasaan yang pertama kali saya alami,” katanya.

Ibu kepada empat orang anak itu turut berharap kejadian tersebut tidak akan berulang lagi serta berkongsi fakta mengenai minuman berkafein yang boleh menyebabkan serangan panik.