Beberapa hari selepas pengarah Syamsul Yusof mengumumkan pernikahannya dengan Ira Kazar, pelakon Puteri Sarah Liyana akhirnya nekad untuk dilepaskan.

Luahan yang mengejutkan ramai itu dibuat oleh Puteri Sarah di laman Instagram selepas mendedahkan Syamsul masih menyekat nombor telefonnya sehingga kini.

Perkara itu menyebabkan Puteri Sarah tidak dapat berbincang mengenai hal rumah tangganya bersama pengarah filem “Mat Kilau Kebangkitan Pahlawan” tersebut.

“Kepada Mohd Shamsul, oleh kerana awak sekat saya sehingga sekarang dan tidak ajak berbincang, saya minta lepaskan saya kerana saya tidak rela dimadu.

“Awak masih gagal menjalankan tanggungjawab sebagai ketua keluarga serta awak adalah seorang suami yang toksik dan narsistik.

“Saya tak terima cara dimadukan yang tidak mengikut syariat yang sebenar. Saya dan anak-anak dah penat terseksa selama empat tahun. Kami layak terima yang lebih baik,” tulisnya.

Perkongsian Puteri Sarah itu mencuri perhatian wargamaya, termasuk rakan-rakan selebriti, yang memintanya untuk terus kuat dan tabah mengharungi dugaan tersebut.

Terdahulu, Syamsul memuat naik hantaran di Instagram yang berharap kedua-duanya isterinya itu dapat bersabar dan bertenang serta memohon doa yang baik-baik untuk mereka.