Biarpun namanya dianggap kurang menyerlah, namun pelakon Qasrina Karim tidak pernah putus semangat untuk meneruskan kerjayanya dalam industri hiburan tempatan.

Menurut Qasrina yang sebelum ini membintangi filem “Kongsi Raya”, setakat ini dirinya masih dihujani dengan pelbagai tawaran berlakon.

“Saya tak kisah dianggap kurang menyerlah atau tak popular seperti sesetengah pelakon baru yang lain. Saya memasuki dunia lakonan sejak dua tahun lalu jadi saya masih baru.

“Setakat ini, saya tetap berpuas hati walaupun nama kurang menyerlah. Ini kerana tawaran lakonan tak pernah putus diterima,” katanya menerusi Harian Metro.

ASTRO 1453 min min
Barisan pelakon “Legenda Puteri Qaseh”

Qasrina ditemui pada sidang media drama bersiri fantasi, “Legenda Puteri Qaseh” yang berlangsung di Z Botanica by Nicsmann, 1 Utama, Petaling Jaya, baru-baru ini.

“Legenda Puteri Qaseh” merupakan siri pertama dari francais legenda Astro Cerita susulan kejayaan telefilem “Legenda Puteri Bulan” dan “Legenda Puteri Felora”.

Siri yang merangkumi sembilan episod ini berkisarkan seorang gadis bernama Qaseh, gadis berhati mulia yang mendapat tahu bahawa dirinya merupakan seorang puteri dari kerajaan KayaJaya.

Dengan kemangkatan kedua orang ibu bapanya, kini kerajaan tersebut diperintah oleh bapa saudaranya, Raja Sulung. Qaseh dibawa kembali ke istana Kayajaya untuk menjalani kehidupan sebagai seorang puteri.

Dalam menjalani kehidupan baharunya, Qaseh berhadapan dengan pelbagai rintangan dan cabaran demi mengembalikan kebaikan pada kerajaan KayaJaya.

Selain Qasrina, “Legenda Puteri Qaseh” turut dibintangi Daniel Fong, Bella Dowanna, Datin Lisa Surihani, Datuk Yusry Abdul Halim, Norman Hakim, Aziz M Osman, Chew Kin Wah dan Chelsia Ng.

“Legenda Puteri Qaseh” mula bersiaran pada 9 Januari, setiap hari Isnin pada jam 9 malam di Astro Ceria (saluran 611).