Penyanyi Sissy Imann terkejut apabila namanya diumumkan sebagai finalis program realiti Famili Duo musim kedua bersama pasangan penyanyinya, Naim Daniel.

Menolak tepi kemelut dan perasaan kecewa dengan prestasi persembahannya minggu lalu, Sissy dilihat lebih bersemangat untuk memberi sepenuh tumpuan pada pentas akhir.

Pada konsert ketujuh yang berlangsung minggu lalu, Sissy dan Naim rancak beraksi membawakan lagu “Pening” nyanyian asal Datuk M. Daud Kilau dan Ezlynn bagi memenuhi tema Legenda/Idola.

Pemilik nama lengkap Sissy Imann Mohammad Kamil itu turut berkongsi potongan video yang memaparkan reaksinya sebaik sahaja hos Janna Nick dan Sean Lee mengumumkan namanya sebagai finalis.

Sissy dan Naim akan bersaing dengan tiga lagi pasangan peserta Famili Duo bagi merebut gelaran juara serta hadiah utama berupa wang tunai bernilai RM100,000.

Pasangan peserta lain yang turut lolos ke pentas akhir Famili Duo ialah adik-beradik, Ayda Jebat dan Fyna Jebat, anak kepada Raja Pop Datuk Jamal Abdillah, Zaki Yamani dan abangnya Yamani Abdillah serta pasangan sepupu Bella Astillah dan Wani Kayrie.

Terdahulu, Sissy banyak mendiamkan diri selama beberapa hari selepas menerima kritikan pedas daripada juri profesional Mas Idayu pada konsert minggu keenam.

Sissy turut membatalkan pelancaran album sulungnya yang dirakamkan di Studio Abbey Road, London, dan melepaskan album itu sebagai sumbangan.