Setelah membuat perkongsian berbaur amaran menerusi laman Instagram, pelakon dan penyanyi Bella Astillah mendedahkan perbuatan seorang pelakon wanita yang cuba mengganggu suaminya, Aliff Aziz.

Bella atau nama sebenar, Dayang Nabellah Awang Astillah akui perkara itu membuatkan dia berasa bimbang memikirkan keharmonian rumah tangganya bersama Aliff.

Bagaimanapun, Bella bersyukur kerana dapat melihat pelbagai perubahan yang baik pada Aliff sejak membuat kemunculan semua dalam industri seni.

“Bukan apa, saya cuma risau perkara lama berulang kembali. Sudah tentu sebagai seorang isteri, saya berasa trauma. Alhamdulillah, Aliff tiada masalah sejak dia kembali berlakon, cuma kali ini sahaja.

“Kejadian baru-baru ini saya tidak boleh hadam. Pelakon itu bukan baru dalam industri, malah dia tahu apa yang pernah terjadi antara saya dan Aliff. Sepatutnya dia sedar,” katanya.

Menurut Bella, dia tidak dapat menolak tepi rasa marah memandangkan dirinya pernah digandingkan dengan pelakon lelaki lain yang berstatus suami.

“Selepas saya bertanya tujuan menghubungi Aliff berulang kali, ada tujuh panggilan tak berjawab dan bila saya periksa, ia memang dia ada mengaku tersukakan suami saya.

“Saya ada simpan lagi mesej dengan pelakon itu. Dia minta nak jadi kawan saya, tapi tidak. Kalau tidak saya tak akan sampai tahap buat hantaran dalam Instagram,” katanya.

Biarpun pelakon itu telah memohon maaf, namun Bella masih belum bersedia untuk memaafkan pada ketika ini, sebaliknya bergantung pada waktu dan keadaan.

“Selepas ditegur, dia mesej saya untuk meminta maaf dan mengakui dirinya bodoh kerana tersuka suami saya.

“Saya manusia biasa, jadi biar masa menentukan. Bila jadi perkara ini, terasa betapa kecilnya saya sampai dia tidak hormat saya sebagai wanita,” katanya.