Pelakon Ayda Jebat nekad dengan keputusan untuk tidak lagi bergandingan dengan pelakon Redza Rosli dalam apa jua naskhah yang ditawarkan.

Menurut Ayda atau nama sebenarnya Nur Suhada Jebat, dia perlu menjaga statusnya sebagai seorang isteri serta menghormati perasaan suaminya yang juga pengacara Nabil Mahir.

Perkara itu didedahkan menerusi sebuah temu bual di rancangan hiburan Melodi baru-baru ini.

“Bukan sebab saya tak profesional. Ada orang yang boleh. Tetapi kena hormat dia juga. Sebab saya ada suami dan keluarga untuk dijaga hatinya.

“Rasa kurang selesa. Apa mereka akan fikir. Contohnya, kita berdua makan di set penggambaran tapi tak ada apa-apa pun. Jadilah pula isu ini. Untuk elakkan isu ini, lebih baiklah kita elakkan bekerjasama,” jelasnya.

Tambah peserta program Famili Duo musim kedua itu lagi, dia juga sudah berbincang dengan suaminya untuk mengelakkan melakukan perkara yang sama.

“Sama juga dengan Nabil, kalau dia perlu bekerjasama dengan bekas kekasih, kita berdua dah berbincang. Rasanya tak perlulah. Kalau tak ada, mungkin inilah rezeki ditetapkan,” katanya.

Untuk rekod, Ayda dan Nabil berkahwin pada 1 Januari tahun lalu dan dikurniakan seorang cahaya mata perempuan, Ana Nayla, yang dilahirkan pada September tahun lalu.