Pengarah terkenal Syamsul Yusof akhirnya menjawab segala spekulasi apabila tampil mengesahkan bahawa dirinya kini sah menjadi suami kepada Ira Kazar.

Menurut Syamsul, pernikahannya telah berlangsung di Thailand dengan berwalikan bapa kepada Ira yang juga pelakon senior, Kazar Saisi.

Perkara itu didedahkan menerusi video yang dimuat naik di laman Instagram Syamsul hari ini.

“Seperti dikatakan, saya akan meletakkan titik noktah terhadap isu rumah tangga yang tidak sepatutnya di kongsi dalam media sosial, tetapi nak buat macam mana.

“Saya bernikah secara sah dengan Ira di Thailand. Ada sebab saya memilih berkahwin di sini bagi memudahkan beberapa perkara.

“Perkahwinan kami juga sudah didaftarkan, syukur Alhamdulillah,” katanya menerusi video tersebut.

Tambah Syamsul lagi, pelakon Puteri Sarah Liyana masih isterinya yang sah dan berharap dapat berbincang tentang hal rumah tangganya secara baik.

“Saya mahu menegaskan Puteri Sarah masih isteri saya. Kepada Puteri Sarah, saya mengharapkan kepulangan awak.

“Pulanglah ke rumah agar kita dapat berbincang dan tak perlu dihebahkan dalam media sosial. Bawa anak-anak kita balik. Apapun kita berbincang di rumah tanpa perlu mengaibkan saya.

“Terus-terang, bawa anak-anak ke sana sini tanpa keizinan suami, sedangkan saya masih suami awak. Saya tak nak cakap lebih, fikir-fikirkanlah,” katanya.

Dalam pada itu, Syamsul berkata, dia juga tidak berniat membelakangkan keluarganya serta mengakui dia hanya manusia biasa yang tidak sempurna.

Mengakhiri video itu, Syamsul berharap agar keluarga dan orang ramai dapat mendoakan pernikahannya.

“Tak pernah terlintas membelakangkan keluarga, Saya harap doa baik-baik daripada ibu bapa, adik-beradik dan keluarga.

“Saya berdoa keputusan yang saya buat dirahmati dan dilindungi Allah daripada segala fitnah, hasad dengki serta niat jahat.

“Paling penting, saya mengharapkan doa terbaik. Saya bukan manusia sempurna, ada masanya melakukan kesilapan,” katanya.